actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th April 2010, 04:03
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Thumbs down Brussel: langste files van Europa

Brussel geplaagd door langste files van Europa


BRUSSEL - Van alle grote Europese steden is Brussel het moeilijkst bereikbaar.



Van de grote Europese steden is Brussel die met de meeste files op de toegangswegen. De ons omringende hoofdsteden doen het aanzienlijk beter. Parijs staat op plaats 9, Amsterdam op 15 en Berlijn op 38. Maatregelen zoals een tolheffing in Londen hebben blijkbaar weinig effect op het filerijden, want de Britse hoofdstad staat op plaats 4.

De cijfers zijn afkomstig van TomTom, ‘swerelds grootste producent van navigatiesystemen. De fabrikant van gps-toestellen baseerde zijn metingen op het aantal wegen waar de standaardsnelheid niet wordt gehaald. Overal waar automobilisten 70procent of minder van de maximaal toegestane snelheid rijden, wordt het verkeer gedefinieerd als fileverkeer.

Op de wegen naar Brussel staat de automobilist het vaakst stil. Dagelijks is bijna 40procent van de hoofdwegen volledig verstopt. Bij een uur woon-werkafstand loopt de vertraging op tot 20minuten of langer.

Hoe komt TomTom aan deze informatie? ‘Telkens wanneer een gebruiker van een van onze navigatietoestellen via het internet een upgrade doet van zijn wegeninfo, kunnen we over de volledige geschiedenis van het toestel beschikken. Dat gebeurt anoniem, maar de gebruiker heeft er wel zijn toestemming voor gegeven', zegt Lars Guns van TomTom België. 'Dankzij de TomTom-gemeenschap van meer dan 30miljoen gebruikers hebben we meer dan 1,8 biljard snelheidsmetingen verzameld.'


Blog DS, 20-04-2010
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th April 2010, 12:45
Lindsey Theys Lindsey Theys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Ranst
Posts: 69
Eigen mening:

Dit artikel verbaasde me niet toen ik het las. Als je bekijkt hoeveel mensen er werken in en rond Brussel en elke dag een lange rit voor de boeg hebben om op hun werk te raken, is het normaal dat zoveel mensen elke dag in de file staan. Als je ’s morgens op de radio hoort hoeveel mensen stil staan op de wegen ben je blij dat je daar niet tussen staat.

Ik denk wel dat het verbeterd is tegenover vroeger. Veel mensen nemen tegenwoordig de trein naar hun werk, hoewel het vertrouwen in de spoorwegen een ferme deuk gekregen heeft. Een trein kan vertraging oplopen, waardoor je te laat op je werk komt. Soms is er een staking of een stoornis, waardoor je einddoel onbereikbaar is.

Ik vind het een leuk initiatief van TomTom om deze gegevens te bewaren. Misschien dat deze gegevens eens doordringen tot onze politici en realiseren ze zich hopelijk dat veranderingen met degelijke oplossingen nodig zijn!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 20th April 2010, 15:04
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Brussel geplaagd door langste files van Europa

Ik denk dat carpooling en openbaar vervoer meer gestimuleerd moeten worden. Dan zullen er minder auto's op de baan zijn en zullen dus de files verkleinen. Het is toch wel schrikwekkend dat in ons kleine landje de ergste files zijn van heel Europa.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 20th April 2010, 19:41
Lennart Lennart is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 93
Ik had wel verwacht dat we het niet goed zouden doen, maar dat wij de slechtste resultaten hebben van alle grote Europese steden, dat had ik toch wel niet verwacht. Dit zou de mensen toch eens aan het denken moeten zetten en het zou een duidelijk signaal moeten zijn naar de politici.
Ik vind het een goed initiatief van TomTom. Het is nu maar te hopen dat er mensen oren naar hebben en gaan zoeken waar het probleem juist zit en hier dan oplossingen voor zoeken.
Volgens mij kunnen we bijna niet anders dan meer het openbaar vervoer te gebruiken, te carpoolen,... . Maar dit is inderdaad niet altijd evident.
Men moet met duidelijke oplossingen komen, dingen promoten om het fileprobleem toch wat te verminderen. Maar ik denk dat er al zoveel geprobeerd is, dan men met sterke dingen uit de hoek zal moeten komen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 20th April 2010, 23:32
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 133
Binnenkort komt er nog een lange wapper voor Brussel!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.