actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th October 2015, 20:37
Wout.V*nDyck Wout.V*nDyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 69
Deze slimme ring maakt je portefeuille compleet overbodig

Kerv wil een slimme ring op de markt brengen waarme we zonder veel moeite betalen. Na één week op crowdfundingplatform Kickstarter heeft de start-up al meer dan 75.000 euro opgehaald.
Het draadloos betalen met de ring werkt via een NFC-chip. In tegenstelling tot Apple Pay werkt Kerv zonder pincode of vingerafdruk. Dat roept natuurlijk meteen heel wat vragen op, aangezien iedereen met de ring kan betalen. Kerv heeft daarom het uitgavenbedrag per betaling geplafoneerd tot 25 euro in de eurozone.

Via een app kunnen verschillende betaalkaarten beheerd worden op de ring. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om abonnementen van trein, tram en bus toe te voegen aan de NFC-chip.

De slimme ring kan zowat alles wat een NFC-chip in een smartphone ook kan, maar verpakt die technologie véél compacter. De wearable moet bovendien niet elke avond opladen zoals een smartwatch. Je hoeft de ring zelfs nooit op te laden.

Bron : DeMorgen(05/10/2015) http://www.demorgen.be/technologie/...bodig-a2479148/

Mening:
Ik denk dat dit een toestel is voor de toekomst. De betalende ring zal nu nog wat kleine foutjes bevatten , maar ik geloof wel dat het een handige tool zal worden de komende jaren. Wat ik raar vind aan deze ring is dat je geen code moet intikken om te betalen. Je kan daarom ook maar 25 euro per dag opdoen. Dit moet zeker en vast anders in de toekomst. Als de ring bijvoorbeeld in slecht handen valt dan zal er ongetwijfeld misbruik van gemaakt worden omdat iedereen ermee kan betalen. Ik denk dat er in de toekomst veel en veel meer digitaal betaald zal worden en dat ‘echt geld’ overbodig zal zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.