actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th February 2012, 19:10
Glenn.Urkens Glenn.Urkens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: turnhout
Posts: 30
VS-soldaat en betoger gedood bij nieuw protest tegen koranverbranding

In het noorden van Afghanistan zijn vandaag een Amerikaanse soldaat en een Afghaanse betoger gedood bij een aanval met granaten tijdens protesten tegen de verbranding van korans. Dat hebben functionarissen verklaard.
"Twintigduizend mensen trokken in het district Imam Saheb in de noordelijke provincie Kunduz de straat op om te protesteren tegen de verbranding van de Koran", aldus politiechef Sayed Sarwar Hussaini.

Gewapende betogers
"De betogers probeerden een legerbasis van de internationale troepen te bestormen. Sommigen waren gewapend en gooiden handgranaten in de basis, wat resulteerde in de dood van een Amerikaanse soldaat en een Afghaanse betoger", liet Hussaini weten. Hij voegde eraan toe dat ook zes Amerikaanse soldaten gewond raakten. Vijftien Afghaanse politiemannen, waaronder de politiechef van het district, raakten eveneens gewond.

De door de NAVO geleide coalitie bevestigde dat zich een explosie had voorgedaan in een ISAF-installatie in het noorden van Afghanistan, maar zei dat er geen slachtoffers waren gevallen.

Het Belgische ministerie van Defensie heeft intussen verklaard dat het honderdtal Belgische militairen dat in Kunduz gelegerd is, niet betrokken raakte bij het geweld.

Doden en gewonden
Artsen Zonder Grenzen heeft naar eigen zeggen al vijftig patiënten behandeld in het ziekenhuis van de organisatie in de provincie Kunduz, sinds de protesten tegen de koranverbrandingen uitbraken in het land. Van deze vijftig werden er 39 in het ziekenhuis opgenomen. "De meesten hadden schotwonden. Drie patiënten overleden aan hun verwondingen. De anderen werden gestabiliseerd en ter plaatse behandeld of naar een ander ziekenhuis overgebracht", aldus AZG in een mededeling. (dpa/adha)

bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...rbranding.dhtml


mening: Ik begrijp dat deze mensen gaan protesteren. Iedereen weet dat de Islam een geloof is met zeer trouwe volgelingen en het voor hun heiligste document is de koran. Ik snap dan ook wel dat deze trouwe volgelingen furieus worden als er iets met dit heilig document gebeurt. Deze Amerikaanse man begrijpt volgens mij niet wat voor schade hij hiermee heeft aangericht. De wijze waarop de mensen in Afghanistan gaan protesteren is wel iets fout mee. Ik vind dat dit absoluut niet met geweld moet worden bevochten. Ze vallen Amerikanen uit die er niets mee te maken hebben. Ik hoop dan ook dat deze betogingen zullen stoppen of ten minste dat ze zullen worden bevochten zonder geweld.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.