actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2013, 10:55
Pieter B*ees Pieter B*ees is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Meer
Posts: 21
Student neemt werk over van Burgemeester

09:47 WUUSTWEZEL (2990) Jan Lieckens (16) uit Gooreind nam op Zuiddag de job over van burgemeester Dieter Wouters in Wuustwezel. "Ik dacht dat burgemeesters alleen maar handtekeningen moesten zetten", leerde hij.

Lieckens gaat naar school in VITO in Hoogstraten en sprak eerder dit jaar voor de grap met zijn ouders over hoe het zou zijn om de burgemeester te kunnen vervangen. Maar wat hij er niet bijrekende, was dat zijn ouders de burgemeester van Wuustwezel goed kennen en dus meteen zijn gsm-nummer aan hun zoon gaven. Burgemeester Dieter Wouters zelf was heel enthousiast. Hij kreeg nog meer sollicitaties binnen maar omdat Lieckens de enige student uit zijn gemeente was, werd hij uitgekozen.

"Of ik nu helemaal overtuigd ben om ooit ook burgemeester te worden, dat weet ik nog niet hoor", lacht de jongen. "Maar ik heb wel een ding geleerd vandaag: ik dacht dat burgemeesters voornamelijk de hele dag overal hun handtekening onder moesten zetten. Maar dat blijkt maar een klein deel van hun dag in te nemen. We zijn vandaag op verschillende plekken geweest, zoals bij de senioren van OKRA en praatten met vele inwoners. Blijkbaar is het burgemeesterschap toch een heel afwisselende job. Ik ben er ook van verschoten hoeveel verschillende diensten er eigenlijk in een gemeente actief zijn. En ook al die vrijwilligers: dat er zoveel mensen zich kosteloos inzetten in Wuustwezel, wist ik helemaal niet."

Met het project Zuiddag verdienen de leerlingen veertig euro, die rechtstreeks gestort wordt aan jonge koffieboeren uit Peru. Dat maakt hen tegelijkertijd bewust van hoe het is om hard te werken voor een laag loon.
"Dat besef ik nu inderdaad wel beter dan ervoor", voelt Lieckens aan.
"Mocht ik zo weinig verdienen, dan zou ik niet ver geraken!"

Gazet van Antwerpen

Mijn mening: Ik vind zulke soort projecten zeer nuttig voor de jeugd, omdat ze vaak een fout zicht hebben op hogere beroepen. Ik vind dat zo een actie's in elke stad/dorp moeten zijn en meermaals, of open werk dagen zodat de jeugd ook kan zien of het misschien wel iets voor hun is de politiek.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th October 2013, 13:41
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Hoogstraten
Posts: 180
Dit soort nieuws is zeker interessant. Men moet werk in verschillende sectoren beter plaatsen en oriënteren voor de jeugd. Men heeft een slecht tot zelfs geen beeld over wat men doet in de politiek. Velen denken dat het lintjes doorknippen alledaags is, Voor de rest is het één zwart gat.

Dit soort projecten moet men veralgemenen over verschillende sectoren. Hierbij is het belangrijk dat de school,of andere juiste instelling, de middelen ter beschikking krijgen om hun studenten beter te oriënteren in het verder verloop van het middelbare onderwijs tot hoge school tot uiteindelijk werk. én ik wil gerust ook wel een dagje burgemeester zijn.
__________________
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.