actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd October 2014, 07:53
S*ofie.Buyens S*ofie.Buyens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: HERENTALS
Posts: 86
Bijna een op drie Belgische jongeren wil geen auto

Bijna een op drie Belgische jongeren wil geen auto

Dertig procent van de Belgen tussen 20 en 37 jaar wil geen auto kopen of leasen. Ook de komende vijf jaar zijn ze niet meteen van plan dat te doen. Dat blijkt uit een studie van het consultancybedrijf Deloitte, schrijft Het Nieuwsblad.
De studie werd uitgevoerd bij 23.000 jongeren afkomstig uit 19 landen wereldwijd. Daaruit blijkt dat België alvast hoger scoort dan het Europese gemiddelde. In Europa wil namelijk een kwart van de jongere bevolking geen auto.

Auto's zouden volgens jongeren vooral te duur zijn in aankoop en onderhoud. "Bovendien gaan jongeren liever in de stad wonen, dichtbij hun werk om dan te voet of met het openbaar vervoer naar kantoor te gaan in plaats van elke dag in de file te staan", zegt Eric Desomer van Deloitte België.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...illen-geen-auto

Eigen mening: Ik snap ergens wel dat jongeren geen auto willen kopen. Ikzelf heb er nu ook geen behoefte aan. Mijn ouders hebben twee auto's, dus als ik ergens naartoe wil, heb ik er normaal altijd wel één ter beschikking. Een nieuwe auto op zich kost al veel en dan zijn er de andere kosten nog niet bijgerekend. Verzekeringen, autotaks, benzine, onderhoud van de garage, keuring, carwash,....
Ik woon op een niet al te grote afstand van school en ik heb een goede verbinding met het openbaar vervoer, dus daar heb ik ook al geen auto voor nodig. Zolang ik nog thuis woon vind ik het niet noodzakelijk om zelf een auto te kopen.

Laatst aangepast door S*ofie.Buyens : 3rd October 2014 om 08:03.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.