actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2009, 19:26
Anneleen.Roziers Anneleen.Roziers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Olen
Posts: 70
Vlaamse 'comapatiënt' kon 23 jaar lang niet duidelijk maken dat hij wakker was

De 46-jarige Rom Houben uit Zolder is 23 jaar lang bij bewustzijn geweest, terwijl iedereen dacht dat hij in coma lag.


"Ik kon alles horen, maar was volledig verlamd, waardoor ik dit niet duidelijk kon maken", vertelt Rom. "Je kunt je niet voorstellen hoe frustrerend dit was. Ik wilde het uitschreeuwen, maar dat ging niet."

Rom raakte in 1983 volledig verlamd na een ongeval. De dokters dachten dat hij in een coma lag. Pas drie jaar geleden bleek uit scans met geavanceerde apparatuur dat de man al 23 jaar gewoon wakker was.

"Ik heb 23 jaar lang gewoon wat liggen dagdromen", vertelt Rom. "Ik ben blij dat ik nu weer boeken kan lezen en via een apparaat kan communiceren met vrienden en familie."

Bron: Gazet van Antwerpen - 23/11/2009

Mijn mening:
Dit moet echt heel frustrerend zijn voor die man en voor zijn familie. Voor hem zelf ten eerste. Hij kon alles horen en toch niet duidelijk maken dat hij bij bewustzijn was.
Ten tweede is dat ook voor zijn familie heel erg. Ze hadden eigenlijk al 23 jaar eerder met hem kunnen spreken via bepaalde apparatuur.

Ik vind het toch bijzonder raar dat dit kan. Ik snap dat dokters niet altijd bij die man kunnen zijn en scans kunnen doen. Maar 23 jaar .. dat vind ik toch wel lang!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.