actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th August 2013, 15:04
H*ndrik.Peeters H*ndrik.Peeters is offline
HP
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Hoogstraten
Posts: 180
Thumbs down ‘Kerncentrale Fukushima lekt al twee jaar’

‘Kerncentrale Fukushima lekt al twee jaar’

De Japanse overheid gaat ervan uit dat water van de kerncentrale in het Japanse Fukushima al twee jaar lang naar de Atlantische Oceaan vloeit. Dat zegt een ambtenaar van het ministerie van Industrie. ‘Om het lek te verkleinen zal grondwater opgepompt worden. Maar dat zal allicht niet alles oplossen.’
De man had dinsdag al openbaar gemaakt dat er elke dag 300 ton aan radioactief besmet water in sneltempo de oceaan in sijpelt. Hij noemde de situatie ‘een noodgeval’. Nu zegt hij dat de Japanse overheid ervan uitgaat dat het vervuild water al twee jaar lang naar de oceaan lekt.

Eerste minister Shinzo Abe belooft extra inspanningen te doen om het vervuild water in te dammen. Het is de taak van de minister van Economie, Handel en Industrie om ‘snel te handelen’, zegt de premier.

‘Om het lek te verkleinen zal grondwater naar boven worden gepompt’, aldus de ambtenaar. ‘Het doel is om tegen december 300 ton per dag op te pompen, maar dat zal allicht niet lukken. Zelfs als we 300 ton per dag halen, zal het lek in de oceaan niet per definitie verdwijnen.’

De uitbater van de kerncentrale, Tokyo Electric Power Co, moet alle besmette sites en vervuild water proper maken. Dat zou meer dan veertig jaar duren en elf miljard dollar kosten.

Een aardbeving en tsunami in maart 2011 bracht ernstige schade toe aan de kerncentrale van Fukushima. Daarop sloot Japan zo goed als alle kerncentrales. Vandaag zijn er opnieuw twee actief, en tegen maart 2015 zouden zestien reactoren in het land weer moeten werken.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20130807_00684236

mening :

Nooit gedacht dat ik dit ging zeggen, maar achteraf gezien heeft de Sovjet-Unie nog minder schade opgebracht aan de wereld met de kernramp van Tsjernobly in 1986 dan de kernramp van Fukushima anno 2011. Mijn felicitaties aan het oude Sovjet Unie van 1986. U heeft het beter gedaan dan een economische supermacht van de hedendaagse tijd. 300 ton radioactief water wordt er dagelijks gedumpt in de Grote Oceaan .. En ondertussen zit de gewone mens te besparen voor het klimaat. Het duurt gemiddeld 40 jaar vooraleer de schade die het radioactief water veroorzaakt is teruggedraaid. Ik ben benieuwd naar de mogelijke gevolgen voor gebieden rond de oceaan. Maar één ding is zeker : Buiten Oekraïne (Tsjernobly) staan nu ook elk land in de omgeving van Japen (inclusief de westkust van Vs) op mijn ik-ga-daar-nooit-heen-land !

SCHANDALIG !!
__________________
Power is not a means; it is an end. One does not establish a dictatorship in order to safeguard a revolution; one makes the revolution in order to establish the dictatorship.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.