actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2009, 18:07
hannes.corten hannes.corten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Antwerpsesteenweg 474 2390 Malle
Posts: 69
gelijkheid: "hoofddoek aan unief moet kunnen"

Gelijkheid

"Hoofdoek aan unief moet kunnen"

Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding (CGKR) wil het debat rond de hoofddoek "ruimer stellen". Het wil voortaan spreken over de "veruiterlijking van overtuiging". Daaronder vallen naast religieuze symbolen ook symbolen van politieke partijen en dergelijke. Het CGKR wil een algemeen verbod op die veruiterlijkingen in het basisonderwijs. In het hoger onderwijs moet individuele vrijheid heersen. Dus - in tegenstelling tot in Turkije - moeten hooddoeken wel mogen aan onze universiteiten. Voor het secundair onderwijs is een debat nodig, vindt het CGKR.

bron: GvA woensdag 25/11/2009.

eigen mening:
Persoonlijk vind ik ook dat het debat ruimer moet bekeken worden. Het heeft geen zin om enkel te focussen op hoofddoeken. Als je wel enkel de hoofddoeken gaat verbieden, dan ben je aan het discrimineren en gaat de staat zichzelf in problemen brengen. Ik ben het echter niet eens met de stelling dat in de basisscholen alle uitingen zouden verboden moeten worden. Ook vind ik dat je niet alle uitingen mag toelaten aan een universiteit. Persoonlijk vind ik dan ook dat een Katholieke universiteit of hogeschool bepaalde dingen mag verbieden omdat dit niet in hun visie past. Je moet hier echter wel heel voorzichtig mee zijn aangezien het een moeilijk thema is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.