actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2015, 12:38
Eline.V*anacker Eline.V*anacker is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Grobbendonk
Posts: 30
Thumbs up Thalys-reizigers moeten voortaan door beveiligingspoortje

De Thalys-stations in Frankrijk, België, Nederland en Duitsland worden beveiligd met poortjes. Dat maakte Frans minister van Verkeer Ségolène Royal bekend. De maatregel volgt na de aanslagen van 13 november in Parijs.

Volgens de minister moeten de poortjes er voor 20 december staan. In Frankrijk zijn er Thalys-stations in Parijs en Lille. Royal meldde dat de maatregel ook wordt ingevoerd in Brussel, Amsterdam en Keulen.

Frankrijk bestudeert eveneens of het mogelijk is om te werken met tickets op naam in de stations waar internationale treinen stoppen. Bovendien worden er filterblokkades opgesteld om de passagiers en hun bagage te controleren.

Het is de bedoeling dat de perrons op termijn enkel nog toegankelijk zijn voor reizigers.

Op 21 augustus werd ter hoogte van de Franse grens een aanslag op de Thalys verijdeld. De dader was in Brussel-Zuid opgestapt met een kalasjnikov, een automatisch pistool en een cuttermes.


Controles



In ons land gelden momenteel ook nog steeds extra veiligheidsvoorschriften. Passagiers voor de internationale treinen van Thalys, TGV en ICE vanuit Brussel-Zuid of Antwerpen-Centraal worden verzocht dertig minuten vroeger aanwezig te zijn voor veiligheidscontroles.

Dat herhaalde de NMBS vanmorgen via Twitter. De veiligheidscontroles zijn een gevolg van het hoge dreigingsniveau in het Brusselse Gewest. De NMBS deed ook een oproep om verdachte zaken te melden op het noodnummer 0800/30.230.


Bron: De Morgen, 24/11/15

Mijn mening: Ik vind het goed dat Thalys-reizigers door een beveiligingspoortje moeten. Alle maatregelen dat ze treffen voor de veiligheid is goed. Je kan maar beter te voorzichtig zijn. De bagages worden ook gecontroleerd en er worden filterblokkades opgesteld , dit zijn allemaal goede beslissingen van de minister. Dit voorkomt dat er terroristen makkelijk voorbij de grens geraken met hun illegale spullen. Mensen die reizen moeten ook nog een controle ondergaan, dit vind ik super. Ik hoop dat ze zo de veiligheid van de bevolking kunnen garanderen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.