actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd August 2014, 15:09
JolienBalemans JolienBalemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2013
Locatie: Poederlee
Posts: 29
Uitzonderlijk veel ongevallen op reis

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20140803_01202168
Artikel:

In de eerste maand van de zomervakantie hebben de Belgen uitzonderlijk veel ongevallen gehad op vakantie. VAB-reisbijstand noteerde zowel meer medische als technische interventies in juli. Dat schrijft De Zondag.

Het aantal ongevallen waarvoor VAB-Reisbijstand deze zomer tussenbeide moest komen, steeg met 21 procent. Bijna één pechgeval op tien was een ongeval. Ook bij de medische dossiers tekende VAB een stijging op van 29 procent van het aantal ongevallen, waarvan een groot deel auto-ongevallen waren met medische letsels.

Vooral Duitsland en Nederland zijn populaire bestemmingen geworden. Het aantal technische interventies in die landen steeg met respectievelijk 32 en 19 procent, terwijl Kroatië fors aan populariteit moest inboeten.

VAB concludeert dat de Belgen eerder kozen voor kortbijvakanties.

Mijn mening:
Ik kan me heel goed inbeelden dat er veel ongevallen gebeuren tijdens de vakanties. Iedereen is uitgelaten en wilt zo snel mogelijk op zijn vakantiebestemming geraken om er te kunnen genieten van het weer en zijn omgeving.

Niet iedereen heeft evenveel rijervaring met hoe de verkeersregels zijn in andere landen waardoor je soms misverstanden hebt van aan welke kant moet je rijden, hoe snel mag je enz. Ikzelf ga in september op reis naar Spanje en we hebben hier ook auto's gehuurd om rond te rijden naar de winkel of voor uitstappen. Mijn ouders hebben hier ook wel gemengde gevoelens bij omdat ze enerzijds zelf nooit in Spanje met de auto zijn geweest en anderzijds omdat ze er niet bijzijn om mij bij te staan tijdens het rijden. Maar ze weten wel dat ik een goede en veilige chauffeur ben en zeker als ik ergens voor de eerste keer kom, goed oplet achter het stuur.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.