actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2004, 22:27
Roel's Avatar
Roel Roel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Westerlo
Posts: 77
Do we love Bush??? --> Brussels bezoek Bush stuit op verzet

Bron:http://www.hln.be/hln/cch/det/art_30985.html

Na lezen van deze tekst stel ik mijzelf enkele vragen.
1) Gaat Bush dit wel toelaten?
2) Wat als hij er niets over zegt? Gaat hij belgië dan als tegen-Bush beschouwen?
3) Gaan belgische overheidsinstanties(the fed's) moeten ingrijpen?
__________________
Face your insanity
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th December 2004, 23:19
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Orgineel gepost door Roel
Bron:http://www.hln.be/hln/cch/det/art_30985.html

Na lezen van deze tekst stel ik mijzelf enkele vragen.
1) Gaat Bush dit wel toelaten?


En wat heeft meneer Bush daarover te zeggen?

Citaat:
2) Wat als hij er niets over zegt? Gaat hij belgië dan als tegen-Bush beschouwen?


Zou hij dat nu al niet doen?

Citaat:
3) Gaan belgische overheidsinstanties(the fed's) moeten ingrijpen?


Nee, want het is een geweldloze manifestatie. Tenzij natuurlijke enkele ultra-linkse heethoofden zich weer gaan moeien met de zaak, en daardoor het ganse opzet naar de maan doen.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 10th December 2004, 01:52
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Valt op een maandag en dinsdag... Dus nog altijd mogelijkheid om voor P.E. RZL een extra-muros activiteit op te zetten richting Brussel...

Gezien de overweldigende sympathiebetuigingen van sommige posters alhier ten gunste van het Amerikaans standpunt ten nadele van 'Mohammed-met-de-pet' in Irak (zie http://actualiteit.org/forums/showt...p=2670#post2670), zou ik wellicht sowieso heksentoeren moeten uithalen om meer dan een handvol studenten mee te krijgen... Ben ik dan zo verkeerd wanneer ik uitga van het idee dat het gros van de mensen bij het ouder worden welhaast per definitie 'rechtser' en dus behoudsgezinder wordt ('wat we hebben, moeten we proberen te behouden'), terwijl het daarentegen eigen is aan jonge mensen om 'vooruit' te denken in functie van een 'betere' wereld? Onder meer een wereld waar met ALLE MIDDELEN een oorlog moet worden tegengegaan (en al zeker een 'preventieve')???

Maar genoeg gedroomd: gans de zaak zou wellicht toch beschouwd worden als een activiteit met een 'te hoog politiek gehalte'...

Een beter excuus ter legitimering van de status-quo en ter bestendiging van de evidente rat-race waar we vandaag allemaal in gevangen zitten, is wellicht niet te vinden...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 10th December 2004, 08:15
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Citaat:
Valt op een maandag en dinsdag... Dus nog altijd mogelijkheid om voor P.E. RZL een extra-muros activiteit op te zetten richting Brussel...

als u zoiets zou doen, dan zou u met één bus niet toekomen
__________________
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 11th December 2004, 04:19
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Valt op een maandag en dinsdag... Dus nog altijd mogelijkheid om voor P.E. RZL een extra-muros activiteit op te zetten richting Brussel...


Ik wil gerust meegaan, zij het dan met een inhoudelijk iets ander spandoek.

Citaat:
Gezien de overweldigende sympathiebetuigingen van sommige posters alhier ten gunste van het Amerikaans standpunt ten nadele van 'Mohammed-met-de-pet' in Irak (zie http://actualiteit.org/forums/showt...p=2670#post2670), zou ik wellicht sowieso heksentoeren moeten uithalen om meer dan een handvol studenten mee te krijgen...


Jammer dat de discussie daar niet wordt verdergezet, dus doen we het hier maar. Ik zie in die thread geen "overweldigende sympathiebetuigingen" maar wel het in perspectief plaatsen van. Ik zie in dat bericht nergens enige context waarin we de vermeende mishandelingen kunnen plaatsen dus ipv. die erbij te verzinnen kunnen we alleen maar uitgaan van de logische redenering dat dergelijke dingen niet gebeuren voor het plezier van de soldaten maar dat ze allemaal in teken staan van het 'groter maatschappelijk en militair nut', een begrip dat dan weer terugslaat op het feit dat Amerika in oorlog is waarbij de regels nu eenmaal anders zijn. Het individu kriijgt nooit voorrang op de natie, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven.

Ik zeg alleen maar dat ik me wel kan voorstellen dat vriendelijk aan de gevangene vragen of hij eens wil vertellen waar zijn kameraden hun wapens verstopt hebben, niet zal werken. Wil dat dan zeggen dat zomaar alles toegelaten is? Natuurlijk niet, ik stel me ook vragen bij die "brandwonden", en terecht! Maar als zelfs "Iraakse gevangene met handboeien vastgeketend zat aan een tralie" al wordt beschouwd als een vorm van mishandeling, dan stel ik me wel de vraag of dergelijk stukje lectuur niet eerder suggestief is ten nadele van het Amerikaans standpunt, ipv. objectief en kritisch.

Vandaar ook dat Jef, Bert en ik onmiddellijk de vergelijking maakten met andere instanties waar dergelijke praktijken (het wakker houden van gevangenen, het gebruik van de matrak,...) zeker ook voorkomen. Ja, zelfs hier in onze achtertuin.

En dat in z'n context plaatsen is echt wel van doorslaggevend belang hier want dat bepaald namelijk onze perceptie van het gebeuren. Vertel nu eens dezelfde situatie na maar dan met andere hoofdpersonages. Ik kan me wel voorstellen dat de publieke opinie tegenover deze zaken volledig kan worden omgedraaid als we bijvoorbeeld zouden stellen dat een gangster het slachtoffer is geworden van politiebrutaliteit tijdens zijn verhoor.

Om de een of andere reden krijg ik nu het beeld van Marc Dutroux vlak na zijn arrestatie voor ogen. Ik kan me maar al te goed herinneren dat half mijn dorp bijna in applaus uitbarstte toen verteld werd dat de politie om de zeven minuten ijskoud water in zijn gezicht gooide om hem wakker te houden. En dat was nog lang voor hij schuldig bevonden werd aan...

Citaat:
Ben ik dan zo verkeerd wanneer ik uitga van het idee dat het gros van de mensen bij het ouder worden welhaast per definitie 'rechtser' en dus behoudsgezinder wordt ('wat we hebben, moeten we proberen te behouden'), terwijl het daarentegen eigen is aan jonge mensen om 'vooruit' te denken in functie van een 'betere' wereld?


Nee, daar bent u niet verkeerd in. Dat jong 'vooruit' denken heeft in de eerste plaats al te maken met het feit dat jongeren op die leeftijd het zich kunnen veroorloven om op die manier te denken aangezien ze nog geen aandacht moeten besteden aan de manier van verwezenlijking.

Hierbij gezegd zijnde, wij kunnen ons dat nu ook (en ik voel me oud als ik dit typ) veroorloven, maar dan wordt er wel verwacht dat we niet alleen de vraag stellen maar ook het antwoord geven. En als dat besef eenmaal gekomen is, dan haken de meeste af.

Soit, wie droomt er eigenlijk niet van wereldvrede? Jongere mensen zeker wel, omdat die nog niet het besef hebben dat zoiets heel wat meer is dan het neerleggen van de wapens. Oudere mensen ook, maar dan wel niet langer hardop.

En ik hoor u al hardop denken: "maar samen kunnen we iets veranderen". Daar ben ik zeker mee akkoord, MAAR dat gegeven is van ondermaats belang geworden eenmaal je opgroeit. Dan kom je ineens voor te veel uitdagingen tegelijk te staan, dat er simpelweg geen tijd meer overblijft voor dat oude eenheidsgevoel. Ik denk dat de meeste mensen al blij zijn als ze 's avonds thuis komen van hun werk en na het eten gezellig met hun gezin voor de TV kunnen hangen. Dat er dan buiten een betoging aan de gang is voor een zogenaamde 'betere wereld', is dan zeker niet meer het belangrijkste puntje op de agenda. Hoe jammer dat eigenlijk in theorie ook mag klinken.

Citaat:
Onder meer een wereld waar met ALLE MIDDELEN een oorlog moet worden tegengegaan (en al zeker een 'preventieve')???


Een oorlog (en niet specifiek een preventieve) tegengaan? Dat begrijp ik niet volledig. Een oorlog voorkomen, daar kan ik me natuurlijk wel volledig achter scharen. Maar bestaat er dan werkelijk geen enkel voorbeeld waarvan u kan zeggen dat het gaat om een 'just war'? En dan niet volgens de principes van Jus Ad Bellum maar puur persoonlijk.

Wat bedoelt u trouwens met tegengaan met ALLE MIDDELEN? Bijna zou ik daar uit afleiden dat u ijvert voor het gebruik van geweld om de oorlog te stoppen. Maar dat zou logisch fout zijn, aangezien u dan niet tegen het radarwerk van de oorlog zou werken, maar er gewoon in zou meedraaien. Hier zou ik toch graag een antwoord op krijgen, of is dit gewoon een te letterlijke interpretatie van mijnentwege?

Citaat:
Maar genoeg gedroomd: gans de zaak zou wellicht toch beschouwd worden als een activiteit met een 'te hoog politiek gehalte'...


Dat weet u toch pas als u het probeert.
__________________
'I have never let my schooling interfere with my education.'
-- Mark Twain
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 12th December 2004, 14:06
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Meerhout
Posts: 142
Kenny , waarom zeg jij altijd alles wat ook ik wil zeggen? alvast bedankt en bij deze alles x2..
__________________
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 17th December 2004, 11:18
annemieke annemieke is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Halle-Zoersel
Posts: 11
Wink Bush

Citaat:
Valt op een maandag en dinsdag... Dus nog altijd mogelijkheid om voor P.E. RZL een extra-muros activiteit op te zetten richting Brussel...


Awel mensen, ik was eerlijk gezegd zelf al van plan om daarvoor naar Brussel te gaan toen ik het bericht op het nieuws hoorde. Zet die bussen maar in! Ik ga mee!

We moeten gewoon een signaal geven aan Mr. Bush dat niet alle mensen vinden dat hij "Het terrorrisme de wereld uithelpt" en "van de wereld een veiligere plaats heeft gemaakt".

Bush is veel te overtuigd van zijn eigen gelijk en van zijn eigen superioriteit. Het is aan iedereen om hem te laten zien dat hij niet zo geweldig is als ie zelf denkt...

Natuurlijk moet het wel rustig blijven! Als je in een manifestatie tegen Bush de agressieveling gaat uithangen, gedraag je je net als hij en dan heeft je manifestie geen enkele waarde meer. Je moet je niet verlagen tot op zijn niveau, zelfs al begrijpt hij iets anders hoogstwaarschijnlijk niet.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 18th December 2004, 03:45
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Exclamation

Zie hier, een vrouw naar mijn hart... (kwestie van instemming met de inhoud van vorige post uiteraard!)

Ik onderneem het volgende:

Ik zal de post waarmee de thread hier begonnen is (http://www.hln.be/hln/cch/det/art_30985.html) volgende maandag aankaarten in onze WW-vergadering (=Werkgroep Waarden: een overlegorgaan waar directie en vertegenwoordigers van alle Vorselaarse afdelingen 'waardegevoelige' items (kunnen) aankaarten), en ik zal er de vraag aan verbinden of 'men' het opportuun vindt om inderdaad een bus in te leggen op maandag 21 februari om 17.00 uur naar de Amerikaanse ambassade in Brussel om er te gaan betogen... (zie verder onder welke vlag)

Ik zal hierbij ook duidelijk benadrukken dat de geplande actie de steun heeft van Moeder Aarde vzw, Vrede vzw, Bond Beter Leefmilieu, Greenpeace, Stop USA, CNAPD en Forum voor vredesactie... Tegelijk zal ik de link leggen met de door de Studentenraad aangekaarte zaak van de 'verrechtsing' van onze studenten... (en ik wil hier echt op eieren proberen lopen...):

Omdat, naar het schijnt(!), ons Forum hier een rol in heeft gespeeld en 'sommigen' hier blijkbaar aanstoot aan genomen hebben(1), alsook omdat 'sommigen' iets minder goed in staat zijn om het onderscheid te maken tussen het uiten van een eigen - meestal ook beargumenteerde - 'mening' op een forum en anderzijds de eigen 'voorkeur' (al dan niet gekoppeld aan 'pedagogische voorkeursopties' op langere termijn)(2), voel ik mij niet alleen een stukje persoonlijk geviseerd als 'mentor' van dit Forum, maar wil ik tegelijk ook garant staan voor de openheid die m.i. de bestaansreden ervan uitmaakt!

Laat mij ongemeen duidelijk zijn: de grens ligt bij racistische en fascistische praat, dan wel bij scheldproza waarbij aan elk inhoudelijk aspect compleet voorbij wordt gegaan... Afgezien van 'hackertoestanden' is dit voor mij het ALLERENIGE dat op 'ons' Forum niet moet kunnen... En eerlijk gezegd: ik ben dergelijke 'uitingen' hier nog NIET tegenkomen! Een andere zaak zijn de 'rechts-georiënteerde opiniestukken' waarvan ik moet constateren dat ze op onze website inderdaad (wellicht meer dan vroeger, maar toen was er ook nog geen Forum...) in verscheidene posts een klankbord hebben kunnen vinden...

Over het volgende mag hoegenaamd geen misverstand bestaan: ik ben echt verheugd over het feit dat W. en ik vorige zomer ons idee voor een 'open forum' hebben doorgezet en dat dat uiteidelijk heeft kunnen leiden tot het gespreksplatform dat WE hier met iedereen samen gemaakt hebben! Tegelijk mag er ook geen dubbelzinnigheid bestaan over mijn persoonlijke mening aangaande verrechtsing: 'Nee, dank u!' Over de motieven ervan kan elk van jullie zich vergewissen in de lessen RZL/MaVO/PAV... (met toch wel een 'hoofdargument' in de christelijke 'fond' ervan!)

Al het vorige leidt mij terug naar het uitgangspunt (het betogen in Brussel): ik heb een aantal slogans 'in mind', maar ik geef er de voorkeur aan om via dit forum te wachten op een aantal suggesties waar elk van jullie ten aanzien van de 'Bush-politiek' achter kan staan. Om een voorzet te geven: "NEEN TEGEN AMERIKAANS UNILATERALISME!", of "BONDGENOTEN: JA / VAZALLEN: NEEN!" lijken mij slogans die enerzijds recht doen aan de doelstellingen van de betoging zelf, en tegelijk zal, denk ik, 'rechts' op dit forum zich nog een stuk verder naar rechts moeten positioneren om zich radicaal tegen deze slogans te outen... (maar doe gerust!)

Ik wacht alleszins op jullie suggesties, en ik hoop uiteindelijk effectief te kunnen uitkomen op een 'gesponsorde' bus... Wait and see...
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB

Laatst aangepast door Barst : 18th December 2004 om 15:02.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 19th December 2004, 03:38
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Thumbs down Amerikaans multilateralisme? Weeral een maat voor niks!

Greenpeace ontgoocheld na klimaatconferentie

Het zwakke compromis tussen Europa en de VS waarmee de klimaatconferentie in Buenos Aires is afgelopen -het houden van een ´seminar´ over de opwarming van de aarde, volgend jaar mei in Bonn- draagt niet de goedkeuring weg van de ontwikkelingslanden en van organisaties als Greenpeace en het Wereldnatuurfonds WWF.

Greenpeace beschuldigt er de Verenigde Staten en Saoedi-Arabië van, bewust met obstructietactieken uit te pakken. De Europese Unie wordt verweten tijdens het overleg "openingen" naar de VS te hebben gemaakt, want "proberen te onderhandelen met de VS is gevaarlijk". De Amerikanen "proberen het overleg te saboteren" en schuwen daarbij de beproefde afdreigingstaktieken niet.

Het Wereld Natuur Fonds reageerde blij op de afspraak om in Bonn te praten over een post-Kyoto-beleid. Dat het resultaat mager is, is volgens een woordvoerster van WWF Nederland te wijten aan de VS. "Zij hebben geprobeerd alle discussies te saboteren. Met deze regering-Bush zijn geen zaken te doen".

Weblog HLN, 18/12/04 19u31
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 20th December 2004, 08:49
Roel's Avatar
Roel Roel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Westerlo
Posts: 77
Bus inleggen! Ik ga mee! Mogen er geen mensen van buiten school mee! Dan geraken de bussen zeker vol!
HAHAHA!!
Wie gaat er mee ne spandoek maken?


I plegde a greivance to the flag of the United States and to the blablablablabla....
__________________
Face your insanity
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 20th December 2004, 14:30
yannick.staelens's Avatar
yannick.staelens yannick.staelens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Vlaanderen/Nijlen
Posts: 105
Zoals Roel denk ik dat ik ook wel een heel aantal mensen kan meenemen Gaan we nog toekomen met 1 of 2 bussen
__________________
Beter een beetje raar dan doodnormaal
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 20th December 2004, 19:54
Roel's Avatar
Roel Roel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Westerlo
Posts: 77
Maar wel tegen supporteren e!

Wie gaat rotte tomaten en eieren meenemen?
__________________
Face your insanity
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 21st December 2004, 13:57
Roel's Avatar
Roel Roel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Westerlo
Posts: 77





Op aanvraag !!!
__________________
Face your insanity
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.