actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th May 2015, 08:14
Z*ë.Crols Z*ë.Crols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 90
Rode Kruis haalt 2.823.000 euro op met stickerverkoop

Rode Kruis haalt 2.823.000 euro op met stickerverkoop

Rode Kruis Vlaanderen heeft de voorbije twee weken tijdens de traditionele stickeractie 565.000 stickers verkocht, goed voor 2.823.000 euro. Dat zijn 40.000 stickers meer dan vorig jaar. Het geld gaat rechtstreeks naar de lokale afdelingen, meldt Rode Kruis Vlaanderen vrijdag.

Er werden 40.000 stickers meer verkocht dan vorig jaar, een stijging met meer dan acht procent. Die stijging is volgens de organisatie het gevolg van de nieuwe imagocampagne en van het feit dat dit jaar duidelijk werd gemaakt waar de 5 euro die betaald werd voor een sticker naartoe gaat.

Het Rode Kruis laat ook nog weten dat de fondsenwervingsactie rond de aardbeving in Nepal loopt en dat het intussen al meer dan 500.000 euro heeft gekregen van de Vlaming.

Bron: DS, 8 mei 2015

Mening:

Ik denk dat we het Rode Kruis niet meer kunnen wegdenken uit onze leefwereld. Ze zijn aanwezig op festivals, verkopen spulletjes ten voordele van het Rode Kruis, voeren campagnes via tv... Ik denk dat het een goede zet was van het Rode Kruis om hun campagne te vernieuwen. Als mensen geld geven aan iets onbaatzuchtig, willen ze weten waar dat geld naartoe gaat. Met hun nieuwe campagne hebben ze dat zeer duidelijk gemaakt en hebben ze een forse stijging gemerkt van het aantal stickers dat dit jaar ten voordele van het Rode Kruis werd verkocht.

Vroeger kochten mensen vaak een sticker zodat ze deze onder hun voorruit konden leggen. Op deze manier zorgden ze ervoor dat ze gedurende de week van de stickerverkoop niet nogmaals werden 'lastiggevallen' wanneer ze stonden te wachten aan een druk punt. Nu de mensen weten waar deze €5 ,die ze voor een sticker betalen, naartoe gaat denk ik dat die mentaliteit bij velen verdwenen is of toch niet meer zo prominent aanwezig is.

Laatst aangepast door Z*ë.Crols : 8th May 2015 om 08:22.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th May 2015, 16:13
S*m.martens S*m.martens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Zoersel
Posts: 101
Rode Kruis haalt 2.823.000 euro op met stickerverkoop

Ik ben het met Zoë eens. De stijging van de verkoop heeft zeker te maken met de nieuwe campagne. Als je weet dat jouw geld bijvoorbeeld naar opleidingen EHBO gaan, dan ga je sneller een sticker kopen denk ik. Het rode kruis heeft onlangs ook het nieuwe filmpje gepromoot met de slogan 'Het rode kruis, dat ben jij'. Het is een zin die bij mij, en hopelijk bij vele anderen ook is blijven hangen. Op een dag heb je misschien zelf hulp nodig en dan zal je blij zijn dat iemand jou helpt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th May 2015, 15:57
e*ize.vandenbrande e*ize.vandenbrande is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulderbos
Posts: 91
Rode kruis

Net zoals Zoë en Sam ben ik ervan overtuigd dat het Rode Kruis een belangrijke plaats heeft in onze maatschappij. Ze zijn aanwezig op diverse evenementen en werken op verschillende domeinen. Ikzelf ben een bloedgever bij het Rode Kruis. Met mijn bloed red ik misschien wel andere mensen, dat vind ik een mooie gedachte. De stickercampagne van het Rode Kruis is alom bekend en is dan ook het perfecte moment voor het Rode Kruis om reclame te maken voor hun organisatie. Ik ben alvast overtuigd van hun nut!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.