actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th February 2008, 12:48
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Kwart senioren ontevreden met seksleven

Een kwart van de Belgische senioren is niet tevreden met zijn seksleven. Dat blijkt uit een enquête die Test-Aankoop uitvoerde bij 1.500 Belgen tussen 65 en 79 jaar. De consumentenorganisatie vroeg de senioren waar ze zich inzake levenskwaliteit het meeste zorgen over maken.

De seksuele prestaties en verlangens baren respectievelijk 27 en 26 procent van de oudere Belgen zorgen. Daarnaast maken ze zich ook ongerust over hun algemene gezondheid (17 procent), hun economische status (17 procent), hun vrijetijdsactiviteiten (13 procent) en duizeligheid (12 procent).

Daarnaast valt op dat mannen over het algemeen meer tevreden zijn met hun gezondheid dan vrouwen. Van alle ondervraagden schat 24 procent zijn gezondheidstoestand als slecht of matig in. Meer dan 80 procent neemt elke dag een geneesmiddel in en 26 procent neemt er dagelijks zelfs vijf of meer.

Test-Aankoop ging ook na hoe actief de senioren nog zijn. Drie vierde van de ondervraagden doet naar eigen zeggen elke dag minstens een uur aan lichaamsbeweging. Bijna 35 procent zegt tussen één en vier uur per dag te werken of een cursus te volgen. Het merendeel van de senioren is tevreden over het aanbod aan aangepaste vrijetijdsbestedingen in ons land. Bijna een kwart doet vrijwilligerswerk.

Minder verrassend is dat de senioren tevreden zijn over het openbaar vervoer. Ze rijden in de meeste gevallen immers gratis. Geld is een belangrijk thema voor de 65-plussers, waarvan 22 procent zich ernstig zorgen maakt over zijn financiële toekomst.

De standaard - 27 februari 2008
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th February 2008, 13:37
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
Ik begrijp dat men ook op die leeftijd nog seksueel actief wil zijn , maar ik ga liever in op de 80% die geneesmiddelen. Het is een zeer hoog getal, maar toch schrik ik er niet van.

Ook vele jongen mensen moeten al dagelijks geneesmiddelen nemen. Ik denk dat ik meer zou schrikken van die cijfers!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.