actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2012, 14:46
A*vid.Van.der.haegen A*vid.Van.der.haegen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 103
Doodstraf voor man die bosbrand aangestoken heeft

Doodstraf voor man die bosbrand aangestoken heeft

In de Amerikaanse staat Californië heeft een man de doodstraf gekregen voor het aansteken van een bosbrand in 2003. Bij de brand kwamen toen 5 mensen om het leven.
De man had een brandende toorts in het struikgewas gegooid, waarna het vuur meteen opflakkerde. Bij de dagenlange brand die daarop onstond, kwamen 5 mensen om het leven, raakten 1.000 huizen verwoest en werden tienduizenden hectare bos in de as gelegd.
De advocaat van de man probeerde nog aan te tonen dat het nooit de bedoeling was om mensen te doden en dat de 5 slachtoffers waren overleden aan hartaanvallen, maar die redenering heeft het hof niet gevolgd.
De rechtbank achtte de man schuldig aan 5-voudige moord en kreeg de doodstraf.
In Californië bestaat de doodstraf nog, maar ze wordt nog maar zelden uitgevoerd.

Bron: www.deredactie.be za 29/09/2012

Vijf mensen werden het slachtoffer van de bosbrand, al dan niet met opzet aangestoken. Vijf mensenlevens moesten gewraakt worden. Geen cijfers over de vermoorde fauna of verwoeste flora, dat is minder belangrijk. Oog om oog, tand om tand; volgens de heilige geschriften. Dit in contradictie met ‘gij zult niet doden’. Diezelfde teksten beweren dat de mens boven de natuur staat. De natuur brandt en zucht onder de zolen. ‘God bless America’, ze weten niet wat ze doen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th September 2012, 15:30
Jan Cornelissen Jan Cornelissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Mol
Posts: 65
Wat een straf verhaal. Natuurlijk valt er over zoiets niet te oordelen, aangezien we niet meer informatie hebben over het hele verhaal buiten dit artikel. Mijn mening over dit stukje tekst is alleszins dat zulke straffen enkel nodig zijn als de persoon in kwestie nog een gevaar voor de maatschappij betekent. Buiten het feit gelaten dat ik tegen de doodstraf ben, lijkt het mij in dit geval niet nodig iemand in die mate te straffen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th September 2012, 18:48
Thomas.VanBaelen Thomas.VanBaelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Tielen
Posts: 11
Hoe groot de ravage die is aangericht ook mag zijn, iemand ter dood veroordelen zou niet mogen gebeuren. Als je iemand de doodstraf geeft, bega je dan zelf geen moord? Ik betreur het dat dit nog zo vaak gebeurt, zelfs in de Verenigde Staten. Gelukkig worden ze steeds minder uitgevoerd.
De bossen en de huizen van de slachtoffers worden hierdoor niet terug aangelegd en opgebouwd. Dat we massaal de natuur aan het vernielen zijn, zal iedereen ondertussen al wel weten. Maar dat één persoon twee keer de oppervlakte van het Zoniënwoud kan platbranden, vind ik onbegrijpelijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.