actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th February 2012, 13:05
LissevM LissevM is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oostmalle
Posts: 78
Doof meisje tien jaar gevangen als seksslaaf in kelder

Doof meisje tien jaar gevangen als seksslaaf in kelder

Een doofstomme vrouw uit Pakistan is bijna tien jaar lang gevangen gehouden in een kelder in het Engelse Manchester. Een 83-jarige man en zijn 66-jarige vrouw, eveneens uit Pakistan, sloegen en verkrachtten de jonge vrouw tien jaar lang.

De mishandelde vrouw deed gisteren haar verhaal in de rechtszaal. Ze werd naar Engeland gesmokkeld en gedwongen om als slaaf te werken. De leeftijd van de jonge vrouw is niet vast te stellen, naar eigen zeggen was ze een jaar of tien toen ze werd opgesloten.

Mishandeld
Het doofstomme meisje liet met behulp van een vertaler en gebarentaal weten dat ze met geweld werd gedwongen om te werken in het huis, te slapen op een betonnen vloer en om seks te hebben met de 83-jarige man, genaamd Ilyas Ashar.

De vrouw, Allat Ashar, zou het meisje meerdere malen met haar ring hebben geslagen als ze bijvoorbeeld de tafel dekte en teveel lawaai maakte. "Ik zat dan beneden in de kelder, alleen en erg van streek. Ik moest daar heel lang zitten en huilde veel. Ik geraakte er niet weg."

Bevrijd door politie
Het meisje werd in 2009 bevrijd na een inval van de politie. Het echtpaar heeft alle aantijgingen ontkend. (ad/adha)

BRON: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...in-kelder.dhtml
DATUM: 14/02/12 12u29
MIJN MENING:
Elke keer als ik een artikel zoals dit lees, schrik ik. Opgesloten in kelders, verkracht, mishandeld,... Het komt zo vaak voor. Ik begrijp niet dat mensen dit kunnen doen.
Een bejaard koppel dat samen een meisje verkrachten en mishandelen, wat voor zieke geest heb je dan niet?
De vrouw deed gezellig mee, dat vind ik echt eng. Hoe zou die vrouw zich voelen als zij het slachtoffer was van de acties van haar man?
Hebben dit koppel dan volledig geen gevoelens?
Iemand zo veel lichamelijke en psychische pijn bezorgen, ik snap niet hoe je dat kan doen.
Het koppel moet zware straffen krijgen!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th February 2012, 14:59
Jynthe's Avatar
Jynthe Jynthe is offline
Jynthe.Stabel
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 66
Bah, ik krijg altijd kippevel als ik nieuws als dit hoor. Onbegrijpelijk dat mensen dit mekaar kunnen aandoen. Zoiets zal ik echt nooit begrijpen. Zo'n mensen zouden ze, zoals Lisse al zei, inderdaad grondig mogen straffen. Voor mijn part mag de doodstraf weer ingevoerd worden voor gevallen als dit! Hier is duidelijk bewijs dat zij schuldig zijn, dus daar kan al niet 'over rond de pot gedraaid worden'. Om er nog een schepje bovenop te doen; sadistisch als ze zelf zijn geweest, zouden ze de laatste maanden van hun leven zelf maar eens moeten wegkwijnen in een kelder of ander erbarmelijk hok.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th February 2012, 22:38
Evelien.Van.Lieshout Evelien.Van.Lieshout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 97
Ik moet hier niet gaan zeggen "hoe afschuwelijk, hoe vreselijk", want wie dat niet vindt, is even slecht als de mensen die dit gedaan hebben. Zo'n reactie is meer dan normaal als je zo'n artikels leest.
Ten eerste begrijp ik niet waarom je zoiets kan doen? Kunnen zij gaan slapen zonder schuldgevoelens, kunnen zij plezier maken, wetende dat er een jong meisje vastzit in hun kelder? Echt degoutant.
Het meisje is enorm sterk geweest, het is echt een nachtmerrie, 10 jaar opgesloten zitten. Ze moet zo radeloos geweest zijn, zonder hoop, hoop op een betere toekomst... Langs de andere kant denk ik dan weer dat de vrouw net wčl de hoop moet gehad hebben op een betere toekomst, een uitweg. Anders houd je dat toch geen 10 jaar vol? Ik denk maar aan zelfmoord, psychische aandoeningen die je daarvan krijgt en waar je ook doodziek van kan worden...

Ik wil even nog reageren op Jynthe. Je zei, en ik citeer: "sadistisch als ze zelf zijn geweest, zouden ze de laatste maanden van hun leven zelf maar eens moeten wegkwijnen in een kelder of ander erbarmelijk hok." Deze reactie is te begrijpen, de eerste seconden na het lezen van het artikel denkt iedereen zo wel, maar dit is een reactie gestuurd door gevoelens. Ik stel me bij deze reactie de vraag: "Wil jij je zelf verlagen tot dat sadistische niveau?" "Is dat de oplossing?". 'Poets wederom poets', 'oog om oog, tand om tand' en noem al de gezegden maar op. Enkel kleine kindjes doen hieraan mee, of mensen die zich te sterk laten leiden door hun gevoelens. Het rationele en ethische (!) aspect moeten we zeker blijven behouden, 'willen wij ons echt verlagen, willen wij ons echt vergrijpen aan dezelfde daden?' Ik zou me ziek voelen, moest ik weten dat de gevangenissen in Europa (en buiten Europa, maar ik vermoed dat het er daar soms ook nog enorm sadistisch aan toe gaat) deze 'oog om oog, tand om tand'-methode toepassen. Welke cipier zou nog met een gerust hart kunnen gaan slapen? Oké, mensen die zoiets doen, zijn geen mensen, maar dan moeten wij er alles aan doen om deze 'mensen' uit de samenleving te halen en niet om er even wrede en sadistische dingen mee te doen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 20th February 2012, 17:24
jens.rymen jens.rymen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 91
ONMENSELIJK

Hoe kunnen sommige mensen zo'n dingen aandoen bij hun medemens... Dat gaat er bij mij niet in.
Wat voor zieke geesten schuilen er in de lichamen van dit bejaarde koppel? Een groot probleem stelt zich nu, wat kan men deze mensen nog maken. Ze zijn op een leeftijd die voor velen enkel een wens kan zijn deze te bereiken.
Hoe moet men dit soort zieke beesten straffen?

Nogmaals dit is gewoon niet te geloven, onmensen zijn het!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.