actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2013, 08:34
I*e Voordeckers I*e Voordeckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 66
30 procent van Vlamingen kampt met overgewicht

30 procent van Vlamingen kampt met overgewicht

Drie op de tien Vlamingen kampen met overgewicht (een BMI hoger dan 25). Dat blijkt uit een kijkersenquête van 'Ook Getest op Mensen' (Eén) bij 5.300 mensen. Vier op de tien Vlamingen geven aan de afgelopen twee jaar een poging tot diëten te hebben ondernomen. Uit dezelfde cijfers blijkt dat één op de vijf van de 'Ook Getest op Mensen'-respondenten zelfs twee of meer diëten geprobeerd heeft.

Eén op de tien heeft ten slotte meer dan drie diëten op de teller staan. Lang houdt de Vlaming dat ook niet vol: éen op de tien zelfs minder dan een week. Meer nog: de helft van alle respondenten die begonnen te diëten, hield het amper een maand vol. 30 procent eet niet elke dag fruit.

Bron: De Morgen, 14 november 2013 (7u14)
http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...ergewicht.dhtml

Mening:
Mijn eerste vraag bij dit artikel was direct: "Hoe komt het dat er 30% van de Vlamingen kampt met overgewicht?". Mijn antwoord was al redelijk snel gevonden. Kijk naar jezelf, wanneer je voor tv naar een film aan het kijken bent en er komt reclame van chips of ijs krijg je toch direct zin in iets zoet. Meestal gaan mensen dan ook iets nemen om te eten.
Tegenwoordig is er zo veel reclame over eten, een mens zou voor minder meer gaan eten.
Wat ik tegenwoordig ook veel hoor dat mensen hun eten niet meer vers maken maar meer en meer uit de diepvries halen of iets gaan afhalen bij Chinees, frituur, Mcdonalds, ... Dit voedsel is meestal vettiger dan dat je zelf eten maakt. Ik zeg niet dat je nooit is eten mag gaan halen, maar elke dag vind ik er wel wat over.
Natuurlijk ligt dit niet alleen aan wat je eet. Sommige mensen hebben het gewoon tegen of mee zitten. Wat ik hiermee bedoel is, je hebt mensen die elke dag frieten kunnen eten die graatmager blijven en je hebt mensen die elke dag gezond proberen te eten die maar niet afvallen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.