actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th November 2013, 21:11
J*rgi.Leus J*rgi.Leus is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herenthout
Posts: 63
Helft van bakkers niet in orde

Van de 1.440 brood- en banketbakkerijen in ons land die dit jaar al werden gecontroleerd door het Federaal Voedselagentschap, kregen er 589 een waarschuwing dat ze een of meer dingen in orde moesten brengen, of bijna één op de twee. Tegen 124 werd een proces-verbaal opgesteld wegens zware tekortkomingen en 13 winkels werden zelfs tijdelijk gesloten. Dat schrijft de Gazet van Antwerpen vandaag.

Meest voorkomende problemen zijn de temperatuur van gekoelde levensmiddelen die niet wordt gerespecteerd, de aanwezigheid van huisdieren of ongedierte of andere problemen met hygiëne.

Bakkers in de provincie Antwerpen scoren slechter dan het nationale gemiddelde. In stad en provincie samen waren zowel dit jaar als vorig jaar zestig procent van de gecontroleerde zaken met iets niet in orde.

De grootste problemen situeren zich in Brussel. Daar werden vorige maand nog enkele zaken gesloten omdat de hygiëne ondermaats was.

De beroepsfederatie Bakkers Vlaanderen wijst erop dat de cijfers niet betekenen dat alle geviseerde bakkers onhygiënisch werken. "De controles zijn uiteraard nodig. Maar het gaat even goed om het ontbreken van bepaalde vergunningen of andere documenten. Of bijvoorbeeld om een emmer met pudding die niet is afgesloten, of waar geen datum opstaat", zegt Bart Thomassen, verantwoordelijke voor voedselveiligheid en hygiëne bij Bakkers Vlaanderen.

Bron: De Morgen - http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...t-in-orde.dhtml

Mening: Ik vind het persoonlijk steeds leuk om naar de bakker te gaan. Ik had dan het gevoel dat ik echt iets vers kon eten. Niet van dat 'industrieel brood' dat gemaakt is om zoveel mogelijk winst op te maken. Als ik dan zie dat er zoveel bakkers aangeklaagd zijn wegens slechte omstandigheden, dan begin ik te twijfelen aan de kwaliteit van deze bakkers. Ze vragen uiteraard meer voor hun gebak dan een industrieel gebak. Persoonlijk vind ik het dan erg dat je als klant eigenlijk niet veel beters mee zou krijgen. Ik hoop dat de bakkers hieruit hun lessen leren en zich terug meer gaan focussen op de echte kwaliteit die we van hen kunnen en mogen verwachten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th November 2013, 22:00
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Staat er al op sinds 07.30u deze morgen (weliswaar onder een andere titel)...
Ik heb het al eens verwijderd, maar je geeft blijk van 'volhoudendheid'
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.