actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2017, 18:42
Alexander.V*rstraten Alexander.V*rstraten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: MOL
Posts: 21
Dutordoir: ‘Er komt geen wifi op de trein’

De NMBS zal geen wifi aanbieden in haar treinen. Dat heeft de nieuwe ceo van het spoorbedrijf, Sophie Dutordoir, gezegd. ‘Het is te duur en de telecomoperatoren hebben mij bevestigd dat het hele spoornet tegen eind 2018 volledig gedekt zal zijn door 2G, 3G en 4G.’

De NMBS zal dus niet het voorbeeld van verschillende buitenlandse spoorwegmaatschappijen volgen. Onder meer in Groot-Brittannië, Nederland, Zweden, Finland en Letland is er wifi op (sommige) treinen. In België is er enkel wifi op een aantal buitenlandse hogesnelheidsverbindingen.

Vorig jaar waren er drie maanden lang testen met mobiel internet op de trein. Reizigers konden gratis wifi uittesten in twee eersteklassewagons op de lijn Eupen-Oostende. Na de test klonk het dat de NMBS bezig is met de uitwerking van een businessmodel rond wifi in de trein, maar nu heeft Dutordoir dus te kennen gegeven dat het er niet meer van komt.

In verschillende Belgische stations is er momenteel wel al draadloos internet beschikbaar via de wifi-hotspots van de telecomoperatoren Telenet en Proximus, maar de NMBS werkt ook aan een eigen wifi-aanbod voor de grootste stations.

Bron: De Standaard 23/10 http://www.standaard.be/cnt/dmf20171023_03148240

Eigen mening:Ik vind het best jammer dat dit voorstel niet doorgaat. Zelf reis ik vaak met de trein en gebruik ik regelmatig het internet. Niet alleen om de tijd te doden maar ook voor belangrijke zaken zoals om een busverbinding te zoeken. Hiervoor moet ik altijd mijn mobiele data inschakelen en dat kost mij op het einde van de maand best wat geld. Ook is de kwaliteit van de verbinding vaak ook niet optimaal. Er zijn heel wat mensen die geen 3G of 4G in hun abonnement hebben en moeten dan overleven op gratis wifi, wat op de trein niet aanwezig is. Ik ben me er wel van bewust dat zo'n project best veel kan kosten, maar waarom lukt het in andere landen dan wel? Persoonlijk zou ik voorstellen dat de overheid er in de nabije toekomst voor zorgt dat mobiele data nog goedkoper wordt. Op deze manier kan iedereen er gebruik van maken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.