actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2009, 12:24
Nathalie.Tilemans Nathalie.Tilemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Berlaar
Posts: 69
Gevangenis Brugge krijgt 'drugsvrije afdeling'

Gevangenis Brugge krijgt 'drugsvrije afdeling'

De gevangenis van Brugge krijgt een speciale "drugsvrije afdeling" voor twintig gedetineerden, waarvan de helft een drugsverleden heeft. Dat schrijven meerdere kranten.

Als ze beloven van de drugs af te blijven, wat wordt gecontroleerd met urinetests, krijgen ze een gunstiger regime. Ze mogen meer sporten, krijgen een opleiding en waarschijnlijk een privécel.

De vakbonden noemen het alvast een zinvol project.

De Morgen 29/10/09 07u21

Ik vind dit een goed initiatief. Als gedetineerden besluiten om toch moeite te doen om hun leven te beteren, dan mogen ze hiervoor beloond worden. Door hen een opleiding aan te bieden, is de kans groter dat ze wanneer ze vrijkomen ook werkelijk hun leven beteren. Door die opleiding vergroten hun kansen om zich terug te integreren in de maatschappij. En dat heeft alleen maar voordelen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th October 2009, 14:00
An.Broeckx An.Broeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 30
Gevangenis Brugge krijgt 'drugsvrije afdeling'

Ik vind dit zeker een zinvol project. Wanneer druggebruikers in de gevangenis beloond worden voor het feit dat ze van de drugs blijven zal dit volgens mij hun motivatie om effectief af te kicken zeker vergroten en zullen ze bij het vrijkomen ook minder snel terug naar de drugs grijpen.
Dit zorgt er volgens mij ook voor dat het aantal misdaden i.v.m. drugs sterk zal dalen.

Dit project kan in mijn ogen dus alleen maar toegejuicht worden!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 29th October 2009, 17:09
Emma.Mertens Emma.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lommel
Posts: 77
Ik ga akkoord met julie meningen! Eindelijk wordt het geld van de belastingbetaler eens echt zinvol gespendeerd! Vraag je maar eens af hoe moeilijk het is voor een druggebruiker (dealer al dan niet gebruiker) om uit zo'n wereldje te stappen? Wanneer ze na enkele maanden zitten vrijkomen is het voor de hand liggend dat velen van hen weer hervallen in hun oude gewoonten. Waarom ook niet: het verdient goed en men verliest geen vrienden uit het wereldje en krijgt zo ook niet te maken met afrekeningen of dergelijke!
Wel, dankzij dit mooie initiatief hebben deze mensen eindelijk een doel om naar te streven! Wanneer ze nu uit de cel komen, beschikken ze over een opleiding en krijgen ze de kans mee te draaien in de maatschappij. Ik wil de cijfers van het aantal gestopte druggebruikers wel eens zien na de voltooiing van dit project. Volgens mij kan het enkel slagen. Laten we dat toch hopen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.