actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Boeken, Artikels, Muziek & Films > Filmbesprekingen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2005, 09:13
kristofdebruyn kristofdebruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: zandhoven
Posts: 93
Verloren weekend 7/10

Goede film, zeer mooi einde, het is echt een aanrader
Hij is nu in de bioscoop.

Het gaat over een grote baas die zijn bedrijf sluit voor zijn eigen levensdroom te kunnen waarmaken. De mensen die er werken kunnen er niet mee lachen, zij staan immers allemaal van de een op de andere dag op het straat. 2 van zijn ex-werknemers gaat hem dan overvallen wanneer zijn vrouw en kinderen net naar Knokke zijn vertrokken. Zij vallen binnen en laten hem allemaal papieren tekenen. Op die papieren staat dat een som voor elke ex-werknemer die nog geld van hem moet hebben. Ze doen dit naar de bank, waar iemand werkt die ook aan dit plan meewerkt. Maar het loopt uit de hand, alle electriciteit is stuk, niets werkt nog, dus ook niet de computers bij de bank. Het is vrijdag, dus ze zouden het best maandag doen want anders zou het allemaal aan het licht komen dat de vrouw bij de bank meewerkt aan het plan. Ze moeten hem dus nog tot maandag vasthouden; Ondertussen komt ook zijn minnares binnen, waar hij mee had afgesproken, zij moet ook worden vastgehouden want ze weet te veel. Nu blijkt dat dit de dochter is van 1 van de boeven. Na enkele ontsnappingspogings van de 2gevangenen(Els en bart) wordt het maandag, maar maandag morgen ziet 1 van de boeven dat hij zijn GSM is verloren. Els vind hem en belt de politie. Alles komt aan et licht, de vader van Els laat zien wie hij is. Ondertussen staat heel het huis omsingeld met politie, het enige dat hij wil is een interview, hij vertelt het hele verhaal in het interview over de werknemers. Ze worden aanschouwd als de helden en hebben hun doel bereikt want elke werknemer heeft zijn geld gekregen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 9th November 2005, 10:07
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
VERLOREN weekend nog wel?

ik dacht dat hij VERLENGD weekend heette!

ik vond hem maar middelmatig.
Weinig spanning, soms leek het erop of de dingen er maar bijgesleurd waren, te veel voorspelbaarheid (de dochter vd boef, de andere boef wordt er dan verliefd op, als ze aan tafel zitten beginnen ze over ne film en natuurlijk eindigt verlengd weekend dan ook met dat deel van de film waarover hij vertelde.
ik vond het ook spijtig dat er steeds op zowat dezelfde lokatie gefilmd werd.

Moest de vrouw nu nog thuisgekomen zijn, had ik de film fantastisch gevonden nu had ik zowiets: heb ik daar 7.50€ aan gegeven? ik had hem beter gewoon is gaan huren!
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 9th November 2005, 13:09
kristofdebruyn kristofdebruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: zandhoven
Posts: 93
verlengd weekend

jij hebt gelijk, nu was ik er vast van overtuigd dat hij verloren weekend heette.
Vond je niet dat de film een goed einde had, ik vond dat schitterend.In het midden is hij iets saaier maar op het laatste vind ik hem bangelijk.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 9th November 2005, 13:30
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
het interview vond ik wel heel pakkend. Jan decleir kan dat ook fantastisch spelen!

Misschien is het wel gewoon omdat ik er meer van had verwacht.
Langs de ene kant zit het wel goed ineen, langs de andere kant vond ik het vaak te voorspelbaar.

het is ook een film waar je niet hoeft bij na te denken.
Bij de zaak alzheimer was dit wel het geval, wat voor mij meer spanning en afwisseling creeert en dat heb ik wel nodig.
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.