actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th October 2010, 22:08
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Dakloze geeft rondleidingen in Maastricht

In de stad Maastricht worden toeristen rondgeleid door een dakloze.Het idee kwam van Gerd Leers, de burgemeester. Hij wilde de daklozen meer bij de stad en de maatschappij betrekken. Samen met het Leger des Heils en ervaren stadsgidsen werd een project opgezet om daklozen deftig op te leiden.

Inmiddels kunnen toeristen een rondleiding boeken bij de eerste 'geslaagde' gids: Maarten. Hij heeft zijn eigen wandeling van anderhalf uur samengesteld, compleet met historische feiten en anekdotes.

Bron:
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisn...aastricht.dhtml

Eigen mening:
Ik vind dit een zeer goed initiatief. Het imago van daklozen is niet goed. Men denkt aan oninteressante mensen of aan mensen aan de rand van de maatschappij. Wanneer zij nu zo een kans krijgen om zinvol werk te doen heeft dit twee doelen: de dakloze zelf voelt zich nuttig, het beeld over de dakloze wordt verbeterd. En misschien wordt zo de problematiek van daklozen nog eens in de verf gezet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 6th October 2010, 17:26
hanne.woestenborghs hanne.woestenborghs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: kasterlee
Posts: 61
Ik ben het helemaal eens met Marieke, dakloze hebben zeker geen goede naam in onze maatschappij. Op deze manier kunnen zij zichzelf bewijzen tegenover de mensen wat ze waard zijn. Zolang mensen dit niet weten wie van de gidsen een dakloze is zullen zij hier geen probleem uitmaken, maar vanaf ze weten wie er dakloze is zullen zij toch eerder naar een andere gids stappen vrees ik. Maar ik ben zeker voorstander om dakloze hiervoor op te leiden zodat zij zich toch nuttig kunnen maken in de maatschappij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.