actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th March 2015, 17:35
Elke.L*uwerysen Elke.L*uwerysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Merksplas
Posts: 127
Duitse werknemers aan de pepmiddelen om met druk om te kunnen

Duitse werknemers aan de pepmiddelen om met druk om te kunnen

Bijna drie miljoen Duitsers gebruikten al eens stimulerende middelen om met de prestatiedruk op het werk om te kunnen gaan. Dat blijkt uit een studie van het ziekenfonds DAK-Gesundheit.

Het aantal Duitsers dat ooit al medicamenten nam om de werkdag door te komen, is in de voorbije zes jaar met twee procentpunten gestegen naar 6,7 procent. Dat komt neer op bijna 3 miljoen werknemers. Het ziekenfonds DAK-Gesundheid gaat ervan uit dat dat cijfer wel eens veel hoger zou kunnen liggen en dat tot wel 12 procent, ofwel 5 miljoen, van de werkende Duitsers wel eens stimulerende middelen nam. Ongeveer 1 miljoen eigenlijk gezonde werknemers zouden op regelmatige basis medicamenten nemen.

Vooral medicamenten ter behandeling van dementie, depressie en concentratie- en slaapstoornissen worden als prestatiebevorderende middelen genomen. Op lange termijn kunnen die schadelijk zijn voor de gezondheid.

Bron: De Morgen, 17 maart 2015
http://www.demorgen.be/buitenland/d...unnen-a2254941/

Mening: Dergelijke berichten vind ik schandalig. Ik begrijp dat je als werknemer indruk wilt maken en wilt presteren, maar zijn prestaties op het werk belangrijker dan je gezondheid? Je moet steeds naar je lichaam blijven luisteren of je prestaties daar onder lijden of niet. Er zijn andere manieren om met prestaties en stress om te gaan zoals op zoek gaan naar een andere job bijvoorbeeld. Je lichaam geeft een teken dat het de stress niet meer aankan, dat valt niet op te lossen met pepmiddelen. Dit maakt het zelfs nog erger en het is schadelijk voor je gezondheid. Dit bericht maakt nog maar eens duidelijk dat we in een prestatiemaatschappij leven.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th March 2015, 18:50
T*ssa.Goetschalckx T*ssa.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Herentals
Posts: 112
Duitse werknemers aan de pepmiddelen om met druk om te kunnen

Ik ben het niet helemaal eens met Elke. De economische crisis is nog niet voorbij, er wordt zeer veel bespaard, de jobaanbiedingen liggen niet voor het rapen, het leven wordt niet goedkoper... De werknemers moeten meer doelen bereiken, er wordt meer verwacht van hen, dit levert meer stress op, er blijft minder tijd over voor het gezin... Mensen kunnen het zich niet permitteren om hun job kwijt te raken, het is immers niet vanzelfsprekend om onmiddellijk een nieuwe job te vinden, hoe goed je ook gekwalificeerd bent, hoeveel ervaring je ook hebt opgedaan, hoe oud je ook bent... Ze doen dus zoveel mogelijk hun best om hun job te behouden. Pillen slikken hoort hier jammer genoeg bij. Ik keur het niet goed, maar ik begrijp het wel.
Ik denk niet dat iedereen de 'luxe' heeft om naar zijn lichaam te luisteren. Als je moet kiezen tussen 'luisteren naar je lichaam' en 'zorgen dat jij en je gezin iets te eten hebben', dan is de keuze snel gemaakt.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.