actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th March 2015, 22:08
N*ck.Peeters N*ck.Peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Leo'burg
Posts: 89
Kaart van Europa hertekend in verhouding tot de staatsschuld

Kaart van Europa hertekend in verhouding tot de staatsschuld: 'België wordt tweemaal zo groot als Nederland'

Het oude continent zou er helemaal anders uitzien mocht de omvang van de landen overeenstemmen met de staatsschuld die ze torsen. Het kleine België zou alvast niet meer zo klein ogen.

Deutsche Bank heeft onlangs de kaart van Europa hertekend. Dat gebeurde op basis van de openbare schuld per inwoner, zo meldt de website Business Insider. Door de kaart te hertekenen in verhouding tot de staatsschuld zien bepaalde landen hun omvang aanzienlijk toenemen, terwijl andere duidelijk krimpen.

Volgens de verhoudingen die Deutsche Bank letterlijk in kaart bracht, werd Frankrijk als tweede economie van Europa plotseling bijna tweemaal zo groot als de nummer 1 van de eurozone, met name Duitsland.

Wat het kleine België betreft, dat wordt tweemaal zo groot als buurland Nederland. Ter herinnering: de Belgische staatsschuld bedraagt nog steeds meer dan 100 procent van het bbp.

Bron: http://trends.knack.be/economie/finance/kaart-van-europa-hertekend-in-verhouding-tot-de-staatsschuld-belgie-wordt-tweemaal-zo-groot-als-nederland/article-normal-540141.html

Mening:Ik vind het nuttig dat zo'n studies als deze gedaan worden. Een beeld zegt meer dan duizend woorden... En het is zo, dit beeld zegt inderdaad meer dan duizend woorden. Het is een goed beeld van hoe de Europese landen het doen: de meesten doen het niet al te goed. Als we landen gaan tekenen naargelang hun schuld, dan zien we dat er in België wel degelijk iets mis is. Het is niet alleen aan de regering, maar ook aan de burgers om er iets aan te doen! Een aantal jaren geleden "lachten" we met Griekenland, Ierland en Italië, binnenkort is België zelf aan de beurt als we zo verder blijven gaan...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th March 2015, 20:14
C*roline.Liekens C*roline.Liekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 135
Kaart van Europ hertekend in verhouding tot de staatsschuld

Ik vind het net als Nick nuttig dat er dergelijke studies worden gepubliceerd. Zo heeft de gewone mens, zoals jij en ik, een beter beeld van de economische situatie in ons land. Naar mijn mening weten te weinig mensen wat de omvang is van onze staatsschuld en wat de gevolgen kunnen zijn voor België. Gevolgen waaraan ik denk zijn bijvoorbeeld de uitkeringen die dalen, subsidies die worden teruggeschroefd, enzoverder. De regering gaat proberen om deze gevolgen te beperken want belastingsverhogingen en bezuiningingen leiden nu eenmaal tot ongenoegen. Zij gaan dan bijgevolg proberen geld te lenen om zo de ontevredenheid onder de mensen te stagneren. De overheid zal wel in een vicieuze cirkel terechtkomen omdat ook deze nieuwe leningen dienen afgelost te worden. Ik denk dat vooral de maatregelen die zijn genomen door de regering onder leiding van Elio Di Rupo er voor hebben gezorgd dat er niet echt beterschap was. Ik hoop dan ook dat de Zweedse Coalitie ervoor kan zorgen dat er na hun regeerperiode duidelijk vooruitgang is en een positieve invloed merkbaar op onze hoge staatsschuld.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.