actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th February 2015, 07:17
L*ura.present L*ura.present is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Malle
Posts: 172
280.000 vervallen parkeerkaarten in omloop

280.000 vervallen parkeerkaarten in omloop

Uit cijfers van de FOD Sociale Zekerheid blijkt dat in ons land 280.000 vervallen gehandicaptenkaarten circuleren, die mogelijk frauduleus gebruikt worden. Dat berichten Het Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen en Het Nieuwsblad donderdag.

Wanneer een parkeerkaart voor een persoon met een handicap vervalt - door overlijden of omdat de termijn van erkenning van de handicap is afgelopen - rekent de overheid vandaag op de goodwill van kaarthouder of nabestaande om de kaart terug te sturen. Maar dat gebeurt zelden. Zo circuleren in ons land op dit moment bijna 280.000 vervallen gehandicaptenkaarten.

Om fraude tegen te gaan, werkt de politie momenteel aan een systeem om ter plaatse te controleren of een parkeerkaart nog geldig is.

Bron: www.standaard.be (geraadpleegd op 19 februari 2015)

Mening
Wat mij bezighoud in dit artikel is dat de politie aan een systeem werkt om ter plaatse te controleren. Waarom schakelen we niet over op elektronische kaarten? Ik snap dat dit ook veel geld kost, maar volgens mij is het heel moeilijk om de 280 000 vervallen parkeerkaarten te pakken te krijgen. Wat mijn voorstel is, is dat er aan elke parkeerplaats voor gehandicapten een soort van scan komt waaraan je je kaart moet scannen en zo kunnen de onvervalste kaarten eruit gehaald worden.
Ik vind het ook vrij egoïstisch van de personen die de kaart als het ware vervalsen omdat er echt wel mensen zijn die zo'n kaart nodig hebben. De mensen die zo'n kaart nodig hebben krijgen ze ook niet op 1, 2, 3... Ze moeten hiervoor een hele lange procedureweg afleggen dus ik, als mens zijnde, zou van goede wil zijn en de kaart gewoon wegsmijten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.