actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd January 2015, 18:53
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Graffiti verwijderen kost NMBS jaarlijks 200.000 euro

Graffiti verwijderen kost NMBS jaarlijks 200.000 euro

Spoorwegmaatschappij NMBS heeft in 2012 en 2013 telkens 200.000 euro moeten betalen om graffiti van haar gebouwen te laten verwijderen. Dat blijkt donderdag uit een schriftelijke vraag van Open Vld-Kamerlid Sabien Lahaye-Battheu.
Jaarlijks worden ongeveer honderd van de 1.680 gebouwen die de NMBS beheert met graffiti beklad, zo blijkt uit het antwoord van federaal minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR). De kosten van de herstellingswerken bedroegen in 2012 en 2013 telkens 200.000 euro. De tags die tijdens de dagelijkse schoonmaak worden verwijderd, worden evenwel niet meegerekend.
Het telecombedrijf Belgacom, dat 1.400 gebouwen beheert, krijgt jaarlijks dan een vijftigtal keer met graffiti te maken. ‘De voorbije drie jaar werd een budget van 25.000 euro per jaar uitgetrokken voor het verwijderen van graffiti’, zo antwoordt Alexander De Croo (Open Vld), minister van Telecommunicatie en Post.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150122_01488131
Datum: 22/01/2015 om 16u33


Mening

Als je denkt aan Belgische treinen en stations krijg je meteen een mentaal beeld met veel graffiti. Ik was er niet van op de hoogte dat het 200 000 euro per jaar kost om het te laten verwijderen. Langs de ene kant begrijp ik wel dat spoorwegmaatschappij NMBS de graffiti wilt verwijderen omdat er sowieso reizigers zijn die zich er aan ergeren of zich er onveilig door voelen. Langs de andere kant denk ik dat het misschien een beter idee is om de graffiti gewoon te laten hangen. Persoonlijk stoort het mij niet en het opruimen ervan heeft waarschijnlijk toch geen effect. De personen die graffiti spuiten zullen de treinen en gebouwen daarna waarschijnlijk opnieuw bekladden. De NMBS eindigt elk jaar in het rood, dus ze kunnen die 200 000 euro per jaar goed gebruiken. Ik keur het spuiten van graffiti zeker niet goed, maar ik denk dat het steeds blijven opruimen ervan geen nut heeft. Als je het gewoon laat hangen zullen de spuiters die de graffiti spuiten er het plezier niet meer van inzien en zullen ze er volgens mij na verloop van tijd ook mee stoppen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.