actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2010, 21:07
Griet.Borgmans Griet.Borgmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 100
Basisschool Welle en Damiaaninstituut winnen Grote Finale Kranten in de Klas-quiz

11/05/2010

Basisschool Welle en Damiaaninstituut winnen Grote Finale Kranten in de Klas-quiz

(Belga) De Basisschool Welle uit Denderleeuw heeft dinsdag de Grote Finale van de Kranten in de Klas-quiz gewonnen in de categorie 10 tot 14 jaar. Het Damiaaninstituut uit Aarschot won voor de tweede keer op rij in de categorie 14 tot 18 jaar. In totaal namen tien scholen uit heel Vlaanderen het tegen elkaar op in de Vierde Grote Finale van de KiK-quiz, de actualiteitsquiz voor jongeren. Ze streden om de overwinning in de krantenrubrieken binnenland, buitenland, wetenschap en techniek, cultuur en media en sport. Dat maakte KiK dinsdag bekend.
De finalisten werden geselecteerd op basis van hun resultaten in de online voorrondes van de quiz. Over die vier voorrondes waagden meer dan 16.000 deelnemers hun kans. In de voormiddag ging de strijd tussen vijf groepen van 10-14-jarigen; in de namiddag werd om de titel gestreden bij de 14-18-jarigen. Voor elke school namen vijftien leerlingen deel. "Supporters en begeleidende leerkrachten hadden spandoeken en toeters bij om hun favoriete ploeg aan te moedigen. De twee finales bleken echte nagelbijters", aldus KiK. Veel leerlingen hadden in de voorrondes al prijzen voor zichzelf gewonnen. Tijdens de finale werden er tal van prijzen gewonnen zoals dagtrips naar de zee en naar de Ardennen en uitstappen naar Océade, Walibi, Technopolis en de Zoo van Antwerpen. Twee scholen mogen met 200 mensen naar de bioscoop om hun overwinning te vieren. De presentatie werd verzorgd door Nic Balthazar. Vlaams minister van Media Ingrid Lieten overhandigde de prijzen. (BOJ)

Bron: http://www.metrotime.be/nlnewsbelga...elexid=48714488

Mijn mening:
Ik vind het heel goed dat ze op deze manier jongeren kunnen overtuigen om de krant te lezen en de actualiteit te volgen. Ik merk zelf dat ik daar vroeger nooit toe ben gedwongen ( enkel door mijn leerkracht geschiedenis) en dat vind ik nu jammer! Want ik weet dat ik in mijn lessen PAV actualiteit zou moeten insteken, maar van de politiek snap ik bijvoorbeeld niks. Ik denk dat die jongeren die nu dagelijks de krant lezen een zeer grote kennis hebben. Ze weten wat er gebeurt, ze kunnen daar een gepaste reactie op bedenken. Door samen de krant te lezen, worden jongeren de kritische mensen in deze maatschappij!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2010, 21:08
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Hulshout
Posts: 65
Het is toch wel mooi om lezen want ik ben oud-leerling van het Damiaaninstituut in Aarschot. Ik wist niet dat er zulke quiz bestond, maar het is alleszins een leuk initiatief. Het Damiaaninstituut wint blijkbaar al voor de tweede maal op rij. Toen ik daar nog op school zat, kan ik me niet herinneren dat er reclame werd gemaakt voor zo'n quiz. En zo lang is dat nu ook weer niet geleden. Ik heb er in ieder geval niet aan meegewerkt, aan die overwinning van twee jaar geleden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.