actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2017, 13:52
Lotte.R*bberecht Lotte.R*bberecht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 68
Zuhal Demir haalt uit naar Sinterklaas-boodschap Vlaams Belang: ‘Walgelijk’

‘Als er iets te krijgen valt, dan gooien ze al hun principes en hun geloofsregels overboord’, was de boodschap die Vlaams Belang Kapellen op Facebook plaatste bij een foto van een moslima die met haar kinderen poseert bij Sinterklaas. Staatssecretaris Zuhal Demir (N-VA) noemt de boodschap ongepast: ‘Ik nodig alle Vlamingen uit om duidelijk te maken dat dit niet hun Vlaanderen is.’

Staatssecretaris Demir verwijst in haar reactie op Facebook naar haar eigen kindertijd: ‘Wij kenden weinig tot niks van Kerst, Pasen of Sinterklaas. Maar we vierden mee alsof we nooit iets anders gedaan hadden. En op school leerden wij waar het allemaal over ging. Kennis die we aan onze ouders meegaven. Binnen de kortste keren stond er een kerstboom in onze living. Het jaar erop zelfs met verlichting, want die zat er niet standaard bij.’

‘En er werd snoep verborgen met Sinterklaas en Pasen. Dat is de Vlaamse openheid waar ik zo trots op ben’, benadrukt Demir. ‘Die uitnodigende hand die je moet aanpakken als je hier een leven wilt opbouwen.’

‘Wat mij betreft zijn posts als deze even walgelijk en ongepast als die van religieuze gekken die zeggen dat je het feest van andere religies niet mag vieren of naar muziek mag luisteren’, besluit de staatssecretaris. ‘Ik nodig alle Vlamingen uit om duidelijk te maken dat dit niet hun Vlaanderen is.’

Vlaams Belang: ‘Beetje buiten de lijntjes gekleurd’

De woordvoerder van Vlaams Belang, Klaas Slootmans, reageerde aan VTM Nieuws. ‘Eén partijmandataris heeft een beetje buiten de lijntjes gekleurd’, klonk het. ‘De afdeling in Kapellen kreeg heel wat bedreigingen en verwijderde de post dan zelf.’

Eerder reageerden ook onder andere schrijver Tom Naegels en StuBru-presentator Stijn Vlaeminck al verontwaardigd op de facebookpost.

bron: De Standaard 6/12/2017 Zuhal Demir haalt uit naar Sinterklaas-boodschap Vlaams Belang: ‘Walgelijk’

Mijn mening: De afgelopen maanden lezen en horen we steeds weer hoe immigranten zich moeten aanpassen aan ons land. We weigeren te aanvaarden dat buitenlandse invloeden een verrijking kunnen zijn voor ons of dat het gebruik van de eigen taal op de schoolbanken toestaan deze leerlingen kan helpen. "Zij komen naar hier, dus zij mo eten zich aanpassen" en gelijkaardige uitspraken horen we vanuit verschillende hoeken en partijen komen, niet het minste van Het Vlaams Belang. Dan verschijnt er een foto online van een moslimvrouw die zich integreert in onze maatschappij en onze feestdagen mee viert, wordt ze uitgescholden (laten we eerlijk zijn, deze kop is mensen uitschelden) als hebberig en voor een profiteur. Ik vind dit niet kunnen, als we willen dat mensen zich integreren, dan moeten we het ook aanvaarden dat ze dan onze feestdagen meevieren.
En ja, Sinterklaas is niet een van hun heiligen, maar ga de straat eens op en vraag aan enkele kinderen om het verhaal van Sint Niklaas te vertellen. Ik denk niet dat je veel kinderen gaat vinden die het verhaal kennen. Ik mijn mening is Sinterklaas dan ook niet langer een katholieke feestdag, maar een feestdag voor kinderen. En dan ook voor ALLE kinderen.

Laatst aangepast door Lotte.R*bberecht : 6th December 2017 om 14:02.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.