actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd April 2015, 18:13
e*ize.vandenbrande e*ize.vandenbrande is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Pulderbos
Posts: 91
Minstens 15 doden bij aanval op universiteit in Kenia

Bij een aanval op een universiteit in Garissa, in het noordoosten van Kenia, zijn minstens 15 mensen gedood. Vijf gewapende en gemaskerde mannen zijn het gebouw binnengedrongen en zijn beginnen te schieten. Er zijn een 65-tal gewonden, onder wie twee bewakers en twee agenten. De islamitische groepering Al Shabaab heeft de aanslag opgeëist.

Er waren ontploffingen en er is brand uitgebroken. De meeste slachtoffers werden door kogels getroffen. "De schutters zijn met geweld de universiteit binnengekomen", meldt politiechef Joseph Boinnet. "Ze hebben de bewakers neergeschoten en hebben daarna op de campus in het rond gevuurd."

Het Keniaanse leger en de politie hebben intussen een tegenaanval ingezet en proberen opnieuw de controle over de universitaire gebouwen te krijgen. De zone rond de universiteit is volledig afgesloten door de politie.

Volgens het Rode Kruis zijn er ongeveer 50 studenten bevrijd, maar een onbekend aantal zit nog altijd op de campus. Een leerkracht bevestigt dat er studenten zijn kunnen vluchten en zich in auto's (foto) en in haar huis schuilhouden. Ambulances rijden af en aan, de chaos is compleet.

Volgens de Keniaanse minister van Binnenlandse Zaken Joseph Nkaissery is een van de aanvallers aangehouden toen hij probeerde te vluchten.

Het is niet de eerste keer dat Al Shabaab een aanslag pleegt in Kenia. Het hoofdkwartier van de islamitische groepering is gelegen in buurland Somalië.

Bron: www.deredactie.be

Eigen mening
Als student trok dit bericht onmiddellijk mijn aandacht. Ik kan me moeilijk inbeelden dat dit in Belgische universiteiten zoals Leuven of Gent zou gebeuren. Zonet werd er op het nieuws gemeld dat de gegijzelden allemaal christenen zouden zijn, en dat moslims worden vrijgelaten. Al deze negatieve berichtgeving over de islam zijn nefast voor een goede multiculturele samenleving. Ik ben ervan overtuigd dat slechts een kleine minderheid van de moslims slechte bedoelingen heeft, en toch houden zij de wereld in bedwang. Hopelijk krijgen de daders een gepaste, strenge straf.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.