actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Justitie
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2010, 11:59
LissevM LissevM is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oostmalle
Posts: 78
Laat pedopriesters deel van pensioen afstaan

"Laat pedopriesters deel van pensioen afstaan"

De uitspraak van aartsbisschop Léonard dat gepensioneerde pedofiele priesters best niet meer voor het gerecht gebracht worden, is een slag in het gezicht voor de slachtoffers van seksueel misbruik. “De kerk moet het misbruik erkennen én vergoeden. En laat daarnaast justitie a.u.b. haar werk doen”, zegt Jan Hertogen, zelf slachtoffer van seksueel misbruik.


“Ik vind dat de kerk aan haar slachtoffers een som geld voor therapie- en andere kosten moet betalen. En wat de pedofiele priesters op rust betreft. Laat hen dan maar een deel van hun pensioen afstaan aan de slachtoffers.”

Actie
Professor kerkelijk recht en CD&V-senator Rik Torfs vindt dat de nieuwe uitspraak nog straffer is dan de uitspraak over aids als vorm van immanente gerechtigheid. Hij roept op tot actie. “Alle gelovigen zouden nu moeten zeggen: dit pikken we niet meer, met zo’n man willen wij niet langer geassocieerd worden.”

Bron: www.gva.be
29/10/2010

Mijn mening:

Als de priesters aan hun slachtoffers geld geven, dan zijn ze er met betalen van af. Ik vind dat ze zwaarder gestraft moeten worden. Laat ze naar de gevangenis gaan, dat doen ze met andere pedofielen toch ook? Het is niet omdat ze één of ander gek hoedje ophebben, dat ze meer waard zijn dan anderen. Ik vind dat diegene die het verdikt beslist, geen rekening mag houden met het feit dat hij een priester moet straffen of een gewone man.

Priesters op pensioen mogen best niet meer in beeld worden gebracht. Als Els Clottemans elke dag in het nieuws komt voor een moord die ze al dan niet gedaan heeft, waarom zouden priesters dan niet moeten verschijnen op tv? Daar zijn we wel zeker van hun daden!
Ik vind dat gewoon geld geven dus niet voldoende is om de trauma's van de slachtoffers te verzachten. Een échte straf, dat verdienen deze priesters.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th October 2010, 12:26
nick.vanpeer nick.vanpeer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Kessel
Posts: 36
'Gewone' burgers worden zwaar gestraft voor seksueel misbruik terwijl priesters in mijn ogen een soort extra bescherming krijgen. Ze kunnen niet meteen strafrechtelijk vervolgd worden door het feit dat ze onder het kerkelijk recht vallen. 'Laat pedopriesters een deel van hun pensioen afstaan'... Waarom niet gewoon hun pensioen afnemen? Ze hebben het leven van hun slachtoffers gewoonweg verwoest en kunnen hier vrijuit mee gaan. Zelf prediken ze ethische waarden en normen, maar als ze de lijn doortrekken naar zichzelf is het simpelweg achterbaks en een belediging voor de 'gewone' burger. Met personen die zo'n zwaar misdrijf begaan, mag je geen medelijden hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.