actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Justitie
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2010, 10:01
IsabellHoremans IsabellHoremans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herentals
Posts: 40
Familie Els Van Doren eist 200.000 euro

Familie Els Van Doren eist 200.000 euro

De familie van Els Van Doren, het slachtoffer van de parachutemoord, eist 200.000 euro morele schadevergoeding van Els Clottemans. De rechtbank spreekt zich daar volgende vrijdag over uit. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

Zes nabestaanden eisen volgens Katrien Van der Straeten, advocate van de moordenares, "een zeer hoge som": weduwnaar Jan De Wilde, zijn kinderen Karol en Vincent, de vader van het slachtoffer, Jan Van Doren, en haar zussen Ann en Ingeborg.

"Alles samengeteld, komen we op een eis van om en bij de 200.000 euro", zegt Van der Straeten. "We kunnen alleen maar hopen dat de rechter hierin een realistische uitspraak doet en rekening houdt met de financiële toestand van Els Clottemans. Die is niet rooskleurig. Zo'n bedrag kan ze nooit ophoesten."

An Govers, advocate van de familie Van Doren, zegt dat het gaat om een "morele schadevergoeding" die berekend wordt volgens de gebruikelijke tarieven. "Bij de familie van het slachtoffer is geld niet het belangrijkste", zegt ze.

Als Clottemans niet kan betalen, kan de familie zich wenden tot het Fonds voor Slachtoffers van Geweldmisdrijven.

Laatste nieuws, 23/10/2010,(belga/jv)

Mijn mening:
Hier maar weer een artikel over het proces van Els Clottemans, maar dit artikel bewijst nog maar eens dat het voor sommige mensen nooit genoeg is. De familie geloofde in hart en nieren dat Els Clottemans hun vrouw en moeder vermoord had en zouden dan blij moeten zijn dat ze schuldig is bevonden en een redelijke straf heeft gekregen. Maar nee, ze laten het er niet bij. Nu gaan ze nog geld van haar eisen. De mensen kunnen nooit genoegen nemen met iets. Ze beseffen precies niet dat Els Clottemans dit bedrag nooit zal kunnen en betalen en precies of de familie gaat zich beter voelen als ze geld in hun zakken hebben. Hun vrouw en moeder is dood en al waar zij op de moment aan denken is aan geld. Een beetje schandalig als je het mij vraagt.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd October 2010, 12:12
Lies.De.Kock Lies.De.Kock is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 74
Isabelle je moet ook begrijpen dat de familie Van Doren zich gekwetst voelt. Deze kwetsing duurt al enkele jaren. Zij geloven erin dat de dader nu gestraft wordt. Voor hun kan deze straf niet zwaar genoeg zijn.

Voor ons als buitenstaanders is dit niet altijd te vatten.
'Je weet het pas als je het zelf meemaakt.'
Ik denk dat deze zin hier wel opgaat.
De kinderen waren nog zeer jong toen ze hun moeder verloren. Zij zien Els Clottemans als diegene die hun leven 'verwoest' heeft.
Hun leven is op 'hold' gezet tot de dader gestraft werd. Ik denk dat ze nu gewoon een vergoeding eisen voor al de morele schade dat ze gedurende deze lange periode hebben moeten ondergaan.

Het klinkt allemaal wel heel grof. 'Familie eist 200 000 euro.' Maar voor hun is dit een manier om alles te verwerken.
Natuurlijk zijn ze niet op het geld belust , maar misschien is dit het laatste wat ze nog kunnen doen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd October 2010, 15:10
Jolien.Cop Jolien.Cop is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Beerse
Posts: 107
Familie Els Van Doren eist 200.000 euro

Mijn mening:

Ok, de familie van Els Van Doren moet héél hard gekwetst zijn door de moord op hun partner, moeder of zus. Toch vind ik het overdreven om zoveel geld te eisen van Els Clottemans. Is het dan niet genoeg dat ze 30 jaar celstraf krijgt? Misschien zit ze zelfs onschuldig in de cel. Ik vind het echt niet kunnen dat de familie van Els Van Doren nog zoveel geld eist van Els Clottemans.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th October 2010, 14:03
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Boechout
Posts: 175
Ik heb een stukje van een interview met de echtgenoot gezien in het nieuws. Indien ik mij goed herinner zei hij dat de termijn van opsluiting van ondergeschikt belang was, dat het voor hem en de andere nabestaanden belangrijk was dat Els Clottemans schuldig bevonden werd. Dat laatste was dus gebeurd en daarmee konden ze het hoofdstuk afsluiten en verder gaan met hun leven.

Het verwondert mij nu wel dat ze met geldeisen over de brug komen. Het geeft toch wel een wrange nasmaak om dit te lezen, omdat het erop lijkt dat ze de dood van Els Van Doren gebruiken als winstbejag (?). Gaan we dan echt naar Amerikaanse toestanden?
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 24th October 2010, 19:17
IsabellHoremans IsabellHoremans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herentals
Posts: 40
Ik sluit me aan bij Belinda. Voor hun was het vooral belangrijk dat ze schuldig werd bevonden. Dat ze iemand konden aanwijzen en zeggen zij heeft mijn vrouw en moeder vermoord. Daarom heb ik toch maar tegenstrijdige gevoelens bij het eisen van zo'n inmense som. Precies of de familie van Els Van Doren weet niet dat Clottemans dat geld niet heeft. Het is voor hen nog niet genoeg geweest en willen Clottemans nu helemaam uitbuiten.

Natuurlijk weten wij hier niet al het fijne van zoals Lies als zei, maar de mensen rondom mij hebben ook heel tegenstrijdige gevoelens bij de uitspraak en weten echt niet meer of ze nu schuldig is of niet. Er zijn niet voldoende bewijzen.

De familie van Els Van Doren mag al blij zijn dat Clottemans zo gestraft is op basis van het materiaal dat ze ter beschikking hadden als bewijsmateriaal.

We zullen altijd met onze vragen zitten, maar bij mij wringt dit proces.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.