actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd April 2017, 19:30
Romy.L*ntermans Romy.L*ntermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Mol
Posts: 79
Peeters maakt afspraken met deur-aan-deurverkopers

Geen bezoeken na 20.00 uur, het verkooppraatje stoppen zodra de klant laat merken dat het storend of ongepast is, en bij het begin duidelijk maken waarover de verkoop precies gaat. Dat staat in de gedragscode voor deur-aan-deurverkoop die minister van Economie Kris Peeters (CD&V) samen met de sector heeft opgesteld, zo schrijft Het Nieuwsblad zondag.

‘19 van de 50 aangeschreven bedrijven hebben die al ondertekend’, aldus Peeters over de nieuwe gedragscode die hij samen met de sectorvereniging Belgian Direct Sales Organisation (BDSO) heeft opgesteld. ‘Ik hoop dat ze een voorbeeld zijn voor de anderen. Het zou in ieder geval goed zijn voor het imago van de hele sector dat zo veel mogelijk bedrijven ze ondertekenen.’

De code slaat op elke vorm van directe verkoop, ook op straat of in een winkelcentrum. Maar het is vooral gericht op de huis-aan-huisverkopers, en wil een einde maken aan opdringerige verkopers.

Peeters is ervan overtuigd dat de toepassing van de gedragscode verzekerd is. Zo kan de niet-naleving strafrechtelijk worden vervolgd. Ook moeten de bedrijven steekproeven doen bij de klanten om na te gaan of de gedragscode werd nageleefd.

Op de website van de federale overheidsdienst Economie komt er een lijst met de bedrijven die de gedragscode hebben ondertekend. Ten slotte komt er een jaarlijkse evaluatie, waarbij ook de consumentenorganisaties worden betrokken.

Eigen mening: Ik ben het eens met de beslissing van Kris Peeters. Sommige verkopers zijn enorm opdringerig en dit is soms heel vervelend. Zelf kan ik me niet herinneren dat er echt aan huis iets werd verkocht, maar wel vaak via de telefoon. Vaak zeggen ze niet meteen waar het over gaat zodat je ze niet kan wegsturen omdat je niet weet wat ze precies willen verkopen.
Nu in deze tijden kan je ook niet meer zeker zeggen wat nog wel echt is en wat oplichterij is. Daarom vind ik deze maatregelen zeker goed.

Bron: De standaard 23/04/2017 http://www.standaard.be/cnt/dmf20170423_02846591

Laatst aangepast door Romy.L*ntermans : 23rd April 2017 om 19:34.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd April 2017, 22:14
jens.s*olders jens.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herentals
Posts: 75
Zeer goede maatregelen van kris Peeters.
Deur-aan-deur verkopers zijn enorm irritant, langdradig en onduidelijk tot de laatste 2 minuten van een 30 minuten speech.
Deze drie maatregelen, verhelpen deze problemen normaal volledig, en dit zou zeer positief zijn voor de mensen die het beu zijn zulke verkopers aan te moeten horen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.