actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd April 2017, 14:04
Sander.S*eeckx Sander.S*eeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Arendonk
Posts: 67
Mark Cuban zegt dat dit het belangrijkste talent is om over 10 jaar een job te hebben

Miljardair Mark Cuban zegt dat dit het belangrijkste talent is om over 10 jaar een job te hebben

Bill Gates opperde al dat robots belastingen zullen moeten betalen voor de jobs die ze gaan afpakken. Elon Musk stelt voor dat de overheid een basisinkomen gaat betalen omdat steeds meer jobs geautomatiseerd worden. Mark Cuban ziet dezelfde trend, maar hij ziet ook kansen voor mensen die wel een job willen in het tijdperk van de automatisatie.
Volgens Cuban zijn zelfs IT-ers niet meer zeker van hun job over een jaar of 10. We komen in een tijdperk waar computers sneller en beter kunnen coderen dan mensen, zeg maar het tijdperk van geautomatiseerde automatisatie.

De eigenheid van de arbeidsmarkt verandert, er zullen heel veel mensen hun job verliezen, aldus de miljardair. Maar er zal ook steeds meer vraag ontstaan naar de jobs van de toekomst, waaronder jobs die tot nu toe als onbelangrijk worden aanzien: jobs waarbij creatief denken een belangrijke impact heeft.
De self-made miljardair verwacht dat er over 10 jaar meer vraag zal zijn naar studenten uit de richtingen van kunst, wetenschap, humanitaire wetenschap, biologie, talen, filosofie, … dan IT of ingenieur.
Wanneer alle data slechts uit een computer komt met een druk op de knop, moet de mens slechts keuzes maken en geen analyses. Je hebt dus mensen nodig die creatief en op een andere manier kunnen denken.

Bron: https://slimbeleggen.com/miljardair...aar-job/143416/

Mening: De arbeidsmarkt is natuurlijk dynamisch en verandert constant, dat kan niemand betwisten denk ik. Ik vind deze uitspraak toch eerder extremistisch.
Automatisering komt ongetwijfeld meer en meer opzetten. Van de zogenaamde "geautomatiseerde automatisering" zijn we volgens mij nog ver weg. Ja, er bestaan programma's of robots die in staat zijn om bij te leren, nieuwe informatie te gebruiken en zichzelf, maar ook andere software aan te passen met behulp van die nieuwe informatie. Mensen spelen hierin echter nog een fundamentele rol denk ik. Dergelijke software kan zijn eigen stekker niet insteken, zichzelf niet van hardware voorzien en zichzelf al zeker niet corrigeren als het fout zit. Software wordt alsmaar slimmer en functioneler, maar ik denk dat de verhalen die we soms horen over volledig zelfstandige, onafhankelijk functionele software vaak uit de context worden getrokken. Software heeft helemaal die volgroeide fase nog niet bereikt waarin het zogezegd al het werkt af zou nemen van mensen. Er zijn aanwijzingen dat zoiets zou kunnen in de toekomst, maar de nabije toekomst is daar zeker niet onoverkomelijk naar op weg.
Dat talenten waarin mensen beter zijn dan computers in waarde zouden stijgen in een wereld waarin onze maatschappij fungeert op slimme robots, lijkt mij correct. Zeggen dat binnen 10 jaar zelfs IT'ers geen job meer hebben is eerder een PR-stunt, lijkt me. De website slimbeleggen verwoordt dan ook tactisch de titel: "Mark Cuban zegt..." in plaats van zoals bepaalde websites zouden verwoorden: "Dit is het belangrijkste talent om over 10 jaar een job te hebben!". Indien je ergens dergelijke titels tegenkomt, moet je er telkens kritisch tegenover staan vind ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.