actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st April 2017, 14:42
Evelien.D*Winter Evelien.D*Winter is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kessel
Posts: 74
Apple belooft toestellen te fabriceren met gerecycleerde materialen

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om "op een dag" alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit een rapport dat Apple vandaag publiceerde.

"De traditionele toeleveringsketens zijn lineair. De materialen worden ontgonnen, gefabriceerd onder de vorm van producten en eindigen vaak bij het afval na gebruik. Daarna herbegint het proces en steeds meer materialen worden ontgonnen om nieuwe producten te maken", klinkt het.

"Wij geloven dat onze doelstelling moet zijn om tot een gesloten bevoorradingsketen te komen, waarin producten gefabriceerd worden door enkel hernieuwbare bronnen of gerecycleerde materialen te gebruiken. We hebben ons tot doel gesteld om op een dag niet meer afhankelijk te zijn van mijnexploitatie", aldus Apple zonder daarvoor een datum te geven.

Alle Apple-producten - zoals iPhone, iPad of iMac - hebben aluminium, koper, goud, zilver, tin, kobalt, wolfraam en tantalum nodig.

Bron:
De morgen (20/04/2017) http://www.demorgen.be/technologie/...alen-b7a10ff6b/

Eigen mening:
Aan de ene kant vind ik het positief dat Apple wil investeren in gerecycleerd materiaal zodat er minder afval ontstaat. Dit is duurzamer en beter voor de aarde. Aan de andere kant hoop ik dat ze hun goede voornemen ook degelijk gaan uitvoeren. Uit het artikel kan ik afleiden dat Apple nog geen datum heeft om deze belofte waar te maken. Ik vind het een vaag idee en ik ben niet helemaal overtuigd dat Apple binnen een aantal jaren duurzamer gaat produceren. Als ze het wel zouden doen, dan is dit een krachtig signaal naar andere grote elektronicabedrijven om hun producten ook duurzamer te maken. Ik ben benieuwd of dit gevolgen heeft voor de consument. Het kan zijn dat hierdoor de prijzen van Apple-toestellen gaan dalen of net gaan stijgen. Dit kan dan op zijn beurt weer invloed hebben op de prijzen van andere grote elektronicabedrijven zoals Samsung, Huawei of Nokia.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.