actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th April 2017, 22:25
Jens.W*uyts Jens.W*uyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kasterlee
Posts: 53
Prijskaartje van militairen op straat loopt op tot 100 miljoen euro

Prijskaartje van militairen op straat loopt op tot 100 miljoen euro

De ontplooiing van militairen op straat heeft inmiddels al meer dan 100 miljoen euro gekost. Dat heeft minister van Defensie Steven Vandeput aangegeven.

Minister van Defensie Steven Vandeput. © belga.
"De totale kostprijs van dit engagement voor de periode van 17 januari 2015 tot 18 april 2017 is opgelopen tot 100.289.000 euro", zo antwoordde Vandeput woensdag in de Kamercommissie Defensie op een vraag van Veli Yüksel (CD&V).

De operatie Vigilant Guardian werd gelanceerd na de aanslag op de redactie van Charlie Hebdo in Parijs en de ontmanteling van een terreurcel in Verviers in januari 2015. Het dispositief varieerde in de tijd, maar op het hoogtepunt van de operatie, na de aanslagen in Brussel in maart 2016, werden meer dan 1.800 soldaten ingezet op straat om de federale politie bij te staan. Sinds november is dat plafond verlaagd tot maximaal 1.250 manschappen.

Volgens het kabinet van Vandeput betaalt de FOD Binnenlandse Zaken "de variabele kosten" van de operatie terug. Maar Defensie wou geen becijferde informatie geven over het verschil tussen de reële kosten en de variabele kosten.

Bron: HLN, 20/04/2017, http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...joen-euro.dhtml

Mening: Ik vind het een goed idee dat er militairen op straat staan. Sommige mensen zeggen dat de militairen op straat een vals gevoel van veiligheid geven. Ik vind dit helemaal niet waar. Ik denk dat, als er iets gebeurt, ze toch zeker ervoor kunnen zorgen dat het probleem wordt opgelost.
100 miljoen euro is natuurlijk niet weinig maar ik denk dat dit geld goed besteed werd. Je kan nooit zeggen met zekerheid of ze iets vermeden hebben, maar ze zorgen er wel voor dat er minder kleine criminaliteit is (zakkenrollers,...). Ik heb het grootste respect voor de mannen en vrouwen die op straat staan voor onze veiligheid.
Ik vind wel dat ze de druk op de militairen wat mogen verlagen. Ze werken heel veel en dit kan ook niet de bedoeling zijn. Het zijn ook maar mensen zoals u en ik. Het zijn geen robots die dag en nacht klaar kunnen staan, keer op keer.

Laatst aangepast door Jens.W*uyts : 20th April 2017 om 22:35.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th April 2017, 23:05
jens.s*olders jens.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Herentals
Posts: 75
Ik ben het volledig eens met Jens.
Meer veiligheid kan nooit geen kwaad, en deze mensen zorgen er volgens mij ook voor dat de criminaliteit al hard gedaald is.
Ik vind dat de 100 miljoen goed besteed zijn. na de aanslagen klaagden de mensen dat er te weinig beveiliging was, maar nu is investeren erin opeens te veel gevraagd.
Ik hoop dat deze trend zich in de toekomst verderzet zodat de meeste veiligheid voor alle mensen gegarandeerd kan worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.