actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2017, 13:48
laura.v*nlommel laura.v*nlommel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Noorderwijk
Posts: 31
Personeel op luchthaven weigert studente op vliegtuig te laten ‘tenzij ze haar hoofdd

Een Indonesische studente heeft gefilmd hoe het veiligheidspersoneel op de Ciampino luchthaven in Rome onlangs weigerde om haar op het vliegtuig te laten stappen. De reden? De jonge vrouw droeg een hoofddoek.

Omdat Aghnia Adzkia - die een vlucht geboekt had naar Londen - voordien enkele nonnen voorbij de controleposten had zien stappen, weigerde ze om haar hoofddoek af te nemen. Ook zij droegen een hoofddoek, maar moesten die niet afnemen.

Op beelden die de jonge vrouw met haar smartphone maakte, is te zien hoe een vrouwelijk personeelslid zegt dat ze ‘niet veilig is’ voor de luchthaven. ‘Je zou iets kunnen verbergen in je haar’, klinkt het. ‘Als je jouw hoofddoek niet afneemt, weten we niet of je iets probeert mee te smokkelen. Je bent niet veilig voor ons.’

Nadien zou een mannelijk personeelslid haar hardhandig hebben weggebracht. Naar eigen zeggen een schokkende ervaring. ‘Ik begrijp volledig waarom ze zoiets vragen. Zeker met alles wat er de laatste tijd gebeurt in de wereld. Ik ben volledig tegen terrorisme, dat is geen islam! Maar wat ik in Rome meegemaakt heb, is schokkend. De manier waarop ze mij behandeld hebben, is discriminatie.’

Bron : De Standaard, 17/04/17, http://www.standaard.be/cnt/dmf20170417_02836872$

Eigen mening : Dit probleem is al een jarenlange zaak in de wereld. De meningen zijn hierbij natuurlijk verdeeld. Nu terrorisme wel zeer actueel is de laatste jaren, snap ik de reactie dat de vrouw iets in haar hoofddoek zou kunnen verstoppen, wel. De vrouw heeft hier wel goed op gereageerd, maar als ze hierbij hardhandig wordt aangepakt, terwijl ze de reactie over het terrorisme wel snapt, is dat niet gepast. Een moslimvrouw vragen om haar hoofddoek af te nemen is nooit gepast voor hun cultuur. Toch ben ik van mening dat als zij in onze cultuur terechtkomen, zij zich moeten aanpassen aan ons. Een hoofddoek afnemen mag voor hen dan wel een grote daad zijn, zij verkozen om in onze cultuur terecht te komen, dus zouden ze moeten leven naar onze normen. Dit is echter al jarenlang een probleem, waar naar mijn mening, niet meteen een einde aan gaat komen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.