actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th April 2017, 09:56
yanthe.w*ckenier yanthe.w*ckenier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Zoersel
Posts: 55
‘U mag geen borstvoeding geven in het openbaar!’

Een Franse vrouw was met haar vriend in een politiekantoor om een aantal administratieve zaken te regelen. Toen de baby honger kreeg, mocht de moeder geen borstvoeding geven in het kantoor.

Omdat het koppel op reis is tijdens de presidentsverkiezingen, willen ze hun stem uitbrengen via vrienden. En daarvoor moesten ze naar het politiekantoor in het tweede arrondissement in Parijs. Wanneer de baby honger krijgt, vraagt het koppel aan een jonge politieagente of ze zich mogen neerzetten om het kind borstvoeding te geven. De jonge agente vraagt raad aan haar overste. De politieman zegt op een -volgens de moeder, Sophie B.- erg agressieve manier dat er geen plaats voorzien is in het politiekantoor om borstvoeding te geven. Wanneer de vrouw antwoordt dat ze enkel een stoel nodig heeft zegt de agent: ‘U zult geen borstvoeding geven in het openbaar! U mag dat niet opleggen aan de mensen.’ Het koppel moet vertrekken.

Petitie

Sophie vraagt vervolgens de naam van de politieagent, maar komt die niet te weten. Als ze zegt dat het schandelijk is dat de politie haar verbiedt haar kind eten te geven, krijgt ze te horen dat ze een slechte moeder is. Sophie besluit om het hierbij niet te laten. Ze startte een petitie voor het recht om borstvoeding te geven op openbare plaatsen. Deze werd ondertussen al meer dan 34.500 keer ondertekend.

Bron: De Standaard, geraadpleegd op 17/04/2017 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20170417_02836839)

Mijn mening: Ik begrijp niet waarom mensen een probleem blijven maken van borstvoeding in het openbaar. Blijven ze dit misschien bekijken als een seksuele handeling? Terwijl het dat uiteraard helemaal niet is. Het is gewoon een moeder die haar hongerige baby wil voeden. Daarvoor dient het ook. Het is de meest natuurlijke manier. Ik persoonlijk heb hier absoluut geen problemen mee. Er bestaan ook speciale bh's zodat vrouwen op een discrete wijze hun baby kunnen voeden in het openbaar. De reactie van de politieagent begrijp ik dan ook helemaal niet. Hij melde aan de moeder op een agressieve manier dat ze geen borstvoeding mocht geven en dat ze een slechte moeder was omdat ze dit wilde doen. Beneden alle peil vind ik deze reactie, zeker van een agent die de functie van 'voorbeeldburger' hoort te hebben. Ik heb respect voor ieder zijn mening, maar de manier waarop hij dit meldde aan de moeder vind ik echt onbegrijpelijk.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th April 2017, 10:18
Melissa.V*emincx Melissa.V*emincx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 84
Net als Yanthe begrijp ik niet waarom borstvoeding geven in het openbaar niet zou kunnen. Ten eerste kies je als moeder niet het tijdstip waarop de baby honger heeft of niet. Ten tweede is hier naar mijn weten geen wet over, dus ik vind niet dat dit verboden kan worden. Ik ben wel van mening dat borstvoeding in het openbaar discreet moet gebeuren. Wanneer ik op restaurant een moeder borstvoeding zou zien geven, zou mijn honger over zijn. Volgens Yanthe is een speciale BH hier de oplossing voor. Verder ben ik het eens met Yanthe wanneer zij zegt dat de reactie van de politieagent onbegrijpelijk is en dat hij als politieagent een voorbeeldfunctie heeft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.