actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th April 2017, 12:22
Hannah.P*eters Hannah.P*eters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Dessel
Posts: 81
"Amerikaanse megabom doodde minstens 92 IS-strijders"

De 'moeder van alle bommen' die het Amerikaanse leger eergisteren heeft ingezet, zou volgens Afghaanse autoriteiten "minstens 92 IS-strijders" gedood hebben.

Volgens districtsgouverneur Esmail Shinwar van Achin - een bolwerk van IS in de provincie Nangarhar - zijn drie tunnels van het geviseerde tunnelcomplex vernield door de Amerikaanse bom met de kracht van zowat 11 ton TNT.

Een woordvoerder van de provinciegouverneur spreekt van "negentig gedode IS-strijders". Gisteren was nog sprake van 36 doden, al ontkent de terreurgroep dat er slachtoffers vielen.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/-...jders-be1ae59a/

Eigen mening: Het artikel dat ik gekozen heb is zeer kort, maar het draait dan ook vooral rond de video (zie link). Op de beelden kunnen we zien hoe deze "moeder van alle bommen" toeslaat op drie geviseerde tunnels van IS. Over zo'n actie kunnen veel ethische vragen gesteld worden, maar wanneer IS het doelwit wordt, is volgens mij wel gerechtvaardigd. Er zijn meer dan 90 slachtoffers gevallen, maar ik vind het feit dat IS vervolgens ontkent dat er enige slachtoffers gevallen zijn heel erg, omdat ze niet willen laten zien dat ze ook het slachtoffer kunnen zijn. Vervolgens vind ik de reactie van Trump op het einde van de video heel leeg, zonder inhoud. Dit is helaas heel typisch voor hem, omdat zijn antwoord bestaat uit slechts een parafrasering van de situatie en verder niet echt een antwoord geeft op de vraag, terwijl ik denk dat er toch wel meer te vertellen moet zijn over een grote gebeurtenis als deze.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.