actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd April 2017, 19:14
Romy.L*ntermans Romy.L*ntermans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Mol
Posts: 79
Bruidsjurken vormen stil protest tegen Libanese verkrachtingswet

In de Libanese hoofdstad Beiroet hangen langs de boulevard 31 bruidsjurken te wapperen in de wind. De trouwjurken, opgehangen aan galgenkoorden, vormen een stil protest tegen een wet die bepaalt dat verkrachters vrijuit gaan als ze met hun slachtoffer trouwen.

Het in Parijs gemaakte ontwerp is getiteld 'Undress 522' en is van de Libanese kunstenares Mireille Honein, zo schrijft BBC News. De naam verwijst naar het wetsartikel 522. De 31 jurken verwijzen naar de 31 dagen per maand waarop vrouwen het slachtoffer kunnen worden van verkrachting en vervolgens gedwongen kunnen worden om met hun verkrachter te trouwen.

Het Libanese parlement discussieert op 15 mei over afschaffing van de wet, die volgens minister voor Vrouwenzaken Oghassabian 'uit het Stenen Tijdperk' dateert. In december deed de internationale mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch ook al een oproep aan de Libanese politiek om een streep te halen door de omstreden wet.

Eigen mening: Ik vind het echt schandalig dat er zoveel gevallen van verkrachting zijn. En wat dan al helemaal erg is, is dat de vrouwen dan ook nog gedwongen worden om te trouwen met de man die hen verkracht heeft. Ik vind het heel onrespectvol naar het vrouwelijke geslacht. In vele landen worden de vrouwen te veel bekeken als voorwerp en niet als mens. Ik vind dat hier echt verandering in moet komen. Ik ben dus zeker een voorstander om deze wet te herzien en af te schaffen.

Bron: De morgen 23/04/2017 http://www.demorgen.be/buitenland/b...gswet-b0af8d73/

Laatst aangepast door Romy.L*ntermans : 23rd April 2017 om 19:20.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.