actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2012, 09:33
S*effi.Goetschalckx S*effi.Goetschalckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 140
Man heeft oplichters door en neemt alles op

Een man uit Bonheiden heeft oplichters aan de lijn gekregen en alles opgenomen. Een Nederlandse vrouw belt hem op, ze beweert dat ze werkt voor ING en een nieuw beveiligingssysteem installeert. En dat ze daarvoor zijn paswoord nodig heeft. Maar de klant heeft het door, hij neemt het gesprek op en waarschuwt de bank.

Bron: www.gva.be, 2/11/2012, http://www.gva.be/nieuws/binnenland...t-alles-op.aspx

Mening: Het is goed dat deze man de Nederlandse vrouw ontmaskerd heeft. Het is knap dat deze man door had dat de vrouw een oplichtster was. Bovendien heeft hij ook bewijsmateriaal verzameld waarvoor de politie hem zeer dankbaar zal zijn. Er zijn genoeg mensen die geld proberen te krijgen van onschuldige burgers op een onterechte manier. Hopelijk zijn andere mensen nu bewust dat ze NOOIT een code mogen geven via de telefoon. Medewerkers van ING zouden dit immers nooit doen! Nu kan de politie zijn werk doen en de oplichtster eens goed aan de tand voelen. Haar verdiende loon!

Laatst aangepast door S*effi.Goetschalckx : 3rd November 2012 om 09:40.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd November 2012, 10:01
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 107
Mails heb ik wel eens gekregen, maar dat ook via de telefoon deze oplichterij kan gebeuren daar verschoot ik toch van! Het is toch direct heel wat persoonlijker dan via mail..
Ik denk (hoop) dat vele mensen wel verstandig genoeg zullen zijn om de code van hun bankkaart nooit via de telefoon vrij te geven. Maar ik denk hierbij spontaan aan de oudere bevolking. Sommigen daarvan zouden misschien exact doen wat de vrouw hen vertelt en op die manier een grote som geld verliezen. Ook mensen die niet veel verstand hebben van het 'bankgebeuren' kunnen wel eens slachtoffer worden.
Ik hoop dat er nog veel van deze oplichters opgepakt kunnen worden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:06.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.