actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd October 2009, 16:29
Leen.Melis Leen.Melis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Mol
Posts: 69
Universele gsm-oplader goed nieuws voor klimaat

Universele gsm-oplader goed nieuws voor klimaat

FRANKFURT - De International Telecommunication Union (ITU) heeft de standaard voor een universele gsm-oplader goedgekeurd. Dat meldt de telecomtak van de VN donderdag in een persbericht.

Dankzij de Universal Charging Solution (UCS) zal dezelfde oplader bij elk merk of model gsm gebruikt kunnen worden. Dat is niet enkel voor de consument handig, het is ook goed nieuws voor het milieu

"One-charger-fits-all" zal het aantal geproduceerde, verscheepte en uiteindelijk afgedankte opladers sterk doen dalen. Bovendien zal het nieuwe model ook minder energie verbruiken, dubbel goed nieuws voor het klimaat dus.

ITU maakt van de aankondiging van de universele oplader gebruik om het belang van ICT (informatie- en communicatietechnologie) bij het reduceren van de uitstoot van broeikasgassen te benadrukken.

ITU bestaat uit vertegenwoordigers van nationale overheden en telecombedrijven die afspraken maken over standaarden en regels voor telefonie.

Bron: www.standaard.be, 22/10/2009
_________________________________________

Een universele gsm-oplader? Van een gat in de markt gesproken! Dit is nog eens iets waar mensen echt op zitten te wachten. Want, hoewel heel wat mensen geen dag zonder gsm kunnen, is hun gsm-oplader één van de eerste dingen die ze vergeten mee te nemen als ze bijvoorbeeld op reis gaan. Het zou bijgevolg enorm handig zijn als alle gsm-gebruikers over eenzelfde adaptor zouden beschikken. Verder is het uiteraard mooi meegenomen dat dit soort gsm-opladers een bijdrage levert in de strijd tegen de klimaatsopwarming en de milieuvervuiling. Laat ons dus hopen dat deze universele adaptor snel in de winkel te koop is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th October 2009, 16:30
AnneGoovaerts AnneGoovaerts is offline
Anne.Goovaerts
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Tessenderlo
Posts: 18
Universele gsm-oplader

Naar mijn mening een zeer goed idee. Tegenwoordig passen gsm-laders van hetzelfde merk al niet meer, het moet ook hetzelfde type gsm zijn...
Ik zit trouwens thuis zelf al met een stuk of 4 laders waar ik geen blijf mee weet. Dat is natuurlijk allemaal niet goed voor het klimaat, terwijl wij net ons best moeten doen voor het klimaat, wat voor een toekomst gaan we onze kinderen anders moeten geven? Ziet er maar triest uit...
Als die lader op de markt komt, is dat voor mij een must!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th October 2009, 17:02
rob.van.beek rob.van.beek is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Ravels
Posts: 43
Universele adaptor

Iedereeen kent het probleem van een platte batterij wel. En als je niet thuis bent kan de gsm niet opgeladen worden. Maar dit probleem wordt opgelost door een universele gsm oplader. Overal waar je bent zal er iemand een oplader hebben die op jouw gsm past.

Maar is dit goed voor het milieu?
Ik denk dat het weinig verschil zal uitmaken. Wanneer je een nieuwe gsm koopt die stuk is, zal er een nieuwe oplader bijzitten. Wat wel een mogelijkheid is, is dat een gsm goedkoper wordt maar je moet er een universele oplader bijkopen. Zo kan je met 1 oplader voor een lange tijd je gsm opladen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th October 2009, 20:00
Ann Wulleman Ann Wulleman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Brecht
Posts: 76
Universele gsm-oplader

Deze nieuwe uitvinding van de wetenschap mag voor mij vast en zeker op de markt komen! Het gebeurt vrij vaak dat we thuis op vakantie/weekend gaan en dat een van ons zijn gsm-oplader niet bijheeft. Dit is zeer vervelend als je gsm bijna plat is.. De universele gsm-oplader zal dit probleem absoluut oplossen.

Omdat mijn gsm's nooit lang meegaan heb ook ik thuis zeker 4 verschillende opladers liggen die nooit meer gebruikt worden. Daarom is de universele gsm-oplader absoluut beter voor het milieu, want nu liggen al die oude dingen thuis maar in de kast zonder dat men er nog naar kijkt.

Als hij op de markt komt, zal dit volgens mij wel opbrengen.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 29th October 2009, 23:21
nathalie.geyzen nathalie.geyzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Citaat:
Orgineel gepost door rob.van.beek

Maar is dit goed voor het milieu?
Ik denk dat het weinig verschil zal uitmaken. Wanneer je een nieuwe gsm koopt die stuk is, zal er een nieuwe oplader bijzitten. Wat wel een mogelijkheid is, is dat een gsm goedkoper wordt maar je moet er een universele oplader bijkopen. Zo kan je met 1 oplader voor een lange tijd je gsm opladen.


Ik denk persoonlijk niet dat men dan bij elke nieuwe gsm een oplader bijlevert. Dat zou immers het probleem absoluut niet verhelpen. Als men bij elke aankoop een nieuwe oplader krijgt, zit je na verloop van tijd nog steeds met x aantal opladers. Dit is dan nog dommer want het zijn tevens allemaal dezelfde opladers. Ik denk dat het dus gewoon de bedoeling is dat je een gsm koopt en per gezin 1 of 2 opladers koopt (afhankelijk van je persoonlijke voorkeur, als je er 2 hebt, kan je tegelijk opladen natuurlijk). Met dit systeem, heb je niet steeds het probleem dat je niet weet wat je met je oude oplader moet doen. Als de oplader dus over de hele wereld geïntegreerd zou geraken, denk ik dat dit wel effectief een verschil maakt. Men heeft dan "over de hele wereld" immers niet meer het probleem van die oude opladers (lees: diegene die het zich kunnen veroorloven van een universele lader te kopen, zullen dit waarschijnlijk wel doen maar niet iedereen kan zich dat waarschijnlijk veroorloven).

Persoonlijk vind ik het omwille van die reden dus ook een erg goed idee. Ik stel me er enkel wel vragen bij hoe men erin gaat slagen een universele oplader te produceren. Ik heb zelf al wel een aantal gsm's gehad en ik denk dat ik al zeker 4 verschillende opladers heb gehad (dan heb ik het over een verschillend "pinnetje"). Als het mogelijk is en tevens niet te duur, zou het wel erg succesvol zijn denk ik. Ik zou hem alvast ook kopen!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.