actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2007, 21:49
Nele Meuris Nele Meuris is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Wiekevorst
Posts: 62
Roemeense arts aangevallen door een lijk.

In Roemenië is er een onderzoek ingesteld nadat een arts een klap in zijn gezicht kreeg van een lijk. Nadat het lijk, de tiener Bogdan Georgescu, de arts sloeg raakte laatstgenoemde zodanig in shock dat hij behandeld moest worden.
De arts vond het verdacht toen hij een lijk zag bewegen in het lijkenhuis. Hij boog zich over het lichaam om het nader te bekijken, en op dat moment werd hij geslagen. De 16-jarige Georgescu werd dood verklaard in het ziekenhuis nadat hij was flauwgevallen en geen tekenen van leven meer vertoonde. Na deze verklaring werd zijn lichaam naar het lijkenhuis gebracht.
"Ik werd plots wakker en had geen idee waar ik was", zei de tiener. "Ik keek naar links en rechts en zag aan beide kanten een dode vrouw. Daarop zag ik dat een man met een witte jas naar me toekwam. Ik dacht dat hij me wou doden en raakte in paniek."
Artsen onderzoeken nu hoe het kwam dat de jongen flauwviel. "Het laatste wat ik me herinner, is dat ik koffie aan het drinken was met mijn broer. Het volgende moment werd ik wakker in een lijkenhuis."



http://members.home.nl/jandekkers/index.htm
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th December 2007, 10:19
Michiel VD Michiel VD is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: houtvenne
Posts: 54
Dat was dan straffe koffie dat die jongen gedronken heeft.
Als je van zulke ervaringen geen trauma's krijgt dan kan niks je nog raken. Alleen al het gedacht van wakker te worden tussen lijken en dan eveneens te constateren dat er nog zo een man in witte overall boven je leunt.
Het lijkt zo uit de eeste de beste hollywood horror picture genomen.
Ook het feit dat de dokter in kwestie geshockeerd was lijkt me nogal logisch. Hij had zich die dag waarschijnlijk ook wat rustiger voorgesteld.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th December 2007, 11:43
Julie_07's Avatar
Julie_07 Julie_07 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 91
Ik snap niet dat ze die jongen zomaar in het lijkenhuis hebben gelegd. Als hij nog leefde moet zijn hart toch nog geklopt hebben. Ik vind het griezelig te weten dat ze niet goed checken of iemand nog leeft voor ze hem of haar naar het lijkenhuis brengen. Stel je voor dat hij pas wakker werd als hij al in een kist onder de grond stak. Brrr...dat is pas een vieze gedachte.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 14th December 2007, 12:51
Caroline.Deckmyn Caroline.Deckmyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Hulshout
Posts: 79
Griezelig!

Stel je dat maar eens voor. De wetenschap staat precies toch nog niet echt op punt in Roemenië. Als je zomaar dood wordt verklaard terwijl dat je helemaal niet dood bent.... Laat ons hopen dat ze daar niet altijd zo nonchalant met flauwvallen, coma en dood omgaan. Stel je maar eens voor dat ze de kist van die jongen juist sluiten en dan wordt hij wakker! En echt wel begrijpelijk dat die dokter in schok was, dat zou ik ook zijn na aangevallen te worden door een "levend lijk". Ik hoop dat ze de mensen in het vervolg in ziekenhuizen toch iets beter onderzoeken voor ze hen dood verklaren!
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 15th December 2007, 09:54
katrijn.michielsen's Avatar
katrijn.michielsen katrijn.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 115
Ik snap ook dat dit voor zowel de jongeman als voor de arts griezelig moet zijn. Voor de jongen, ja, inderdaad, stel je maar eens voor dat je ineens wakker wordt, niet weet waar je bent, en links en rechts van je een lijk ziet liggen. Ik zou ook niet weten wat doen en panikeren! Voor de arts, dat snap ik ook, dat je geshoqueert bent als je ineens een lijk ziet bewegen, en dan er ineens een klap van in je gezicht krijgt! Brrrr, griezelig! Maar volgens mij staat de medische wetenschap inderdaad nog niet op punt daar! Want normaalgezien kijk je toch inderdaad na of er nog hartslag is of niet? Maar dat zijn ze daar dan blijkbaar vergeten! Brrr, volgens mij een traumatische ervaring voor beiden!
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 15th December 2007, 10:26
Natalie Docx Natalie Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Berlaar
Posts: 109
Eigenlijk wel een beetje grappig, maar inderdaad wel erg dat dit de dag van vandaag nog kan gebeuren. Stel je voor dat die jongen wakker geworden was in zijn kist en er niet meer uit kon. Precies een scenario voor een film ofzo. Ik zou ook wel in shock zijn moest ik opeens een slag krijgen van een lijk.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 15th December 2007, 10:27
stephanie.engelen stephanie.engelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Nijlen
Posts: 78
Maak dat maar eens mee, verschrikkelijk. Maar het is niet de eerste keer dat dit gebeurd. Het gebeurt wel meer dat een patiënt geen tekenen van leven toont en waarna deze dood wordt verklaard en naar het lijkenhuis wordt gebracht. Ontwaken tussen witte enge lijken is geen lachtertje. Dat ze beiden schrokken is niet meer dan logisch. En dat het 'lijk' de man in witte jas geslagen heeft, is te begrijpen en dus te vergeven. Toch moeten ze betere onderzoeken uitvoeren in het ziekenhuis om deze gevallen zeker te vermijden.
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 15th December 2007, 10:51
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Arendonk
Posts: 82
Al maar goed dat die tiener nog niet helemaal was opengesneden.

Dergelijke gevallen gebeuren wel meer, maar gelukkig niet zo vaak meer als vroeger. Mijn grootvader vertelde me vroeger meer van zulke verhalen. Dat als er een graf opgegraven werd, dat er nagelsporen in de kist werden teruggevonden. Mensen die dood werden verklaard en begraven, en daarna terug wakker werden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.