actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Plannen voor duizenden luxestudentenkoten?
Laat maar zitten! 29 76.32%
Goed idee! 9 23.68%
Stemmers: 38. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2009, 14:14
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Question Plannen voor duizenden luxestudentenkoten

Plannen voor duizenden luxestudentenkoten in België en Nederland


De investeringsmaatschappijen The Carlyle Group en Benelux Property Group starten een joint venture om de markt van de studentenkamers in België en Nederland te veroveren. Tegen 2015 willen ze 5.000 tot 7.000 luxekoten creëren op een twintigtal sites in beide landen. Dat blijkt uit een persbericht van The Carlyle Group.



De joint venture The Carlyle Group-Benelux Property Group zal instaan voor de ontwikkeling van de sites, waarna de studentenkamers zullen worden uitgebaat onder de merknaam "City Living". Dat concept bestaat al in Luik, waar elke kamer bijvoorbeeld een eigen badkamer heeft, een LCD-televisie en draadloos internet. De minimale verhuurprijs bedraagt er 85 euro per week. Er is ook sprake van sportzalen, wasfaciliteiten en bars op sommige locaties.

De partners bestuderen in België ook City Living-projecten in Antwerpen, Brugge, Brussel, Leuven en Luik.

Ze willen van City Living "een leidend merk maken voor studentenkamers op het Europese vasteland". Ze gaan van start in de Benelux, omdat België en Nederland kampen met "een massaal tekort", zo luidt het in het persbericht.


Blog HLN, 20/10/09
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th October 2009, 10:40
ines.van.hove ines.van.hove is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 70
Het kostenplaatje van zo'n luxestudentenkot bedraagt dus minimum 340 euro per maand. Dan vraag ik mij toch af wie deze prijs daarvoor wilt betalen. Er is inderdaad een tekort aan studentenkoten en daarom is het misschien wel een goed initiatief. Maar waarom moeten dit per se luxekoten zijn?
Een LCD-televisie en een eigen badkamer, gaat dit niet wat ver? De aanbouw van basis koten is volgens mij een betere oplossing voor het massale tekort aan koten weg te werken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th October 2009, 15:55
Charlotte.Smekens Charlotte.Smekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Turnhout
Posts: 76
Aan de jaarlijkse “kotenjacht” is het wel duidelijk dat er een tekort aan studentenkoten is. Ik vind het dan ook een goed initiatief dat men hieraan iets gaat veranderen. Nochtans vraag ik me (net als Ines) wel af of de aanbouw van “luxekoten” wel zo’n goed idee is. We zitten namelijk in een tijd van crisis, waarin mensen gedwongen moeten besparen en velen het ook niet zo breed hebben. Het is dus maar de vraag wie dat allemaal kan en wil betalen. Bovendien is een kot nog altijd een kot, en geen studio of hotelkamer. Faciliteiten als wassalons en bars doen bij mij dus ook al vraagtekens rijzen… Persoonlijk zou ik eerder op een breed doelpubliek mikken en “normale” koten bouwen in plaats van luxekoten voor rijkeluiskinderen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 9th November 2009, 04:32
SarahGerinckx SarahGerinckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Balen
Posts: 17
Niet alleen is er een tekort aan koten, maar zeker in grote steden zijn sommige betaalbare koten in een bijna bouwvallige staat. Het hoeven zeker geen luxekoten te zijn, de opgesomde extra's zijn overbodig, maar een fatsoenlijk kot voor iedere kotstudent is toch wel een must.
Trouwens, als elke kotstudent een eigen badkamer en LCD-televisie heeft, zou dan het sociale contact op kot er ook niet op achteruit gaan?

Laatst aangepast door SarahGerinckx : 9th November 2009 om 04:44.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.