actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd February 2012, 12:15
Jens.Mangelschots Jens.Mangelschots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 221
Bekaert: 'Wij betalen jaarlijks 128 miljoen euro aan belastingen en bijdragen'

Bekaert betaalt in België 128 miljoen euro per jaar aan belastingen, roerende voorheffingen op dividenden, onroerende voorheffingen, RSZ en sociale werkgeversbijdragen en nog een reeks andere heffingen en bijdragen. Dat zegt Katelijn Bohez, woordvoerster van het bedrijf, in een reactie op de linkse partij PVDA. Die stelt dat Bekaert in België de voorbije vijf jaar geen eurocent belasting heeft betaald.
Op groepsniveau betaalde Bekaert vorig jaar bovendien 139 miljoen euro aan belastingen op winst. Dat gebeurde volgens Bohez in verschillende landen. 'Als dat in België 0 procent is, is dat omdat we hier geen winst maken', klinkt het.

PVDA: 'Belgische belastingaanslag Bekaert: 0 euro'

Donderdag onthulde de PVDA een rapport over de fiscale handel en wandel van de staalgroep. Volgens de PVDA betaalde de nv Bekaert geen belastingen wegens de Belgische regeling dat inkomsten waarop reeds belastingen werden betaald, niet nogmaals belast kunnen worden.

De winsten van de werkmaatschappijen overal ter wereld worden ter plaatse belast, zodat de dividendstromen naar de Belgische moedermaatschappij vrijgesteld zijn.

Bron: DS 03/02: Link


Opinie:
Ik werk niet bij de belastingen, dus ik kan niets met zekerheid zeggen over deze zaak. Ik weet wel dat Bekaert steun heeft gekregen van de Vlaamse overheid en dat ze nu 600 mensen op straat gaan gooien. Ik vind het dan ook gerechtvaardigd om de fiscus hier eens grondig onderzoek naar te laten doen. Ik vind dat trouwens bij elk bedrijf gerechtvaardigd. Als Bekaert niets te verbergen heeft, dan heeft het ook niets te vrezen. Als er onregelmatigheden gevonden worden, dan moeten er volgens mij sancties komen.
Hoewel ik wel besef dat je zulke bedrijven moeilijk kan sanctioneren, ze kunnen evenwel naar het buitenland trekken en dan liggen alle mensen van Bekaert België op straat. Mooi voorbeeld dat bedrijven meer macht hebben dan de bevolking dezer dagen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.