actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th December 2012, 18:47
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 170
Tienduizenden betogers in Madrid tegen besparingen gezondheidszorg

Tienduizenden betogers in Madrid tegen besparingen gezondheidszorg
16:21 BUITENLAND In de Spaanse hoofdstad Madrid hebben tienduizenden mensen betoogd tegen de besparingen en privatiseringen die de conservatieve regionale regering plant in de gezondheidszorg.
Aan de betoging namen niet alleen gebruikers van ziekenhuizen en dispensaria deel. Ook dokters en verplegend personeel stapten mee in de optochten die vanuit verschillende ziekenhuizen vertrokken en samenkwamen aan de Puerta del Sol.
De regionale regering van Madrid wil een half miljard euro besparen door zes ziekenhuizen en 27 dagverzorgingscentra te privatiseren. De besparingen komen bovenop de bezuinigingen die de federale regering van de conservatieve premier Rajoy al had opgelegd. Rajoy wil via de regio's per jaar zeven miljard euro besparen in de gezondheidszorg.
Belga

Bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...dheidszorg.aspx
Datum: 16 december 2012

Mening:

Misschien dat sommige mensen dit artikel zien als boecht, maar persoonlijk vind ik dit toch wel belangrijk nieuws. Misschien dat de betoging zelf niet zo belangrijk is, maar wat erachter zit vind ik wel iets om bij stil te staan. Wanneer het economisch niet zo goed gaat, vind ik het logisch dat daar iets aan gedaan moet worden. Dit doet de premier in dit artikel ook, alleen gaat hij het geld ergens halen waar je het net niet moet halen. Een betaalbare gezondheidszorg is enorm belangrijk en ik vind het dan ook erg jammer dat er toch nog steeds mensen zijn, ook bij ons, die het zich niet kunnen veroorloven om naar de dokter te gaan. In Madrid doen ze er dan ook nog eens een schepje bovenop, waardoor er nog minder zieken geholpen kunnen worden. Als ik het mij goed herinner is het recht op gezondheidszorg één van de mensenrechten en door dit recht af te nemen van mensen, schendt je dus ook de mensenrechten. Ja, er worden in de wereld zoveel meer mensenrechten geschonden door oorlogen en ik begrijp dat mensen dit feit hiermee zouden willen goedpraten, maar ik vind niet dat dit ter zake kan doen. Het is en blijft een onrechtvaardige gebeurtenis.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.