actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st May 2017, 17:15
Lesse.G*os Lesse.G*os is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Vlimmeren
Posts: 50
Crevits ontgoocheld over manier waarop Bourgeois te werk ging

CD&V-viceminister-president Hilde Crevits hoopt dat de Vlaamse regering snel bijeenkomt om te praten over het intrekken van de boskaart door minister-president Geert Bourgeois (N-VA) zonder bevoegd minister Joke Schauvliege daarin te consulteren. Betreurenswaardig en hopelijk eenmalig, besloot Crevits in De Zevende Dag (Eén). Ook haar Open VLD-collega Bart Tommelein zei verrast te zijn en vond dat dit ‘beter niet gebeurd was’.

Crevits benadrukte dat er een verschil is tussen de inhoud en de stijl van de communicatie van Bourgeois. Met het intrekken van de boskaart heeft ze inhoudelijk geen probleem, wat haar collega Schauvliege vrijdag ook benadrukte. Maar de stijl is voor Crevits betreurenswaardig. ‘Ik ben ontgoocheld over de manier waarop Geert Bourgeois tewerk is gegaan. Ik hoop dat het eenmalig is’, aldus de minister, die hoopt dat er snel binnen de regering hierover gepraat kan worden, net als over de aanpassing van het decreet.

Tommelein verrast

Haar liberale regeringsgenoot Bart Tommelein zei verrast te zijn over de communicatie van de minister-president. ‘Het is beter om samen te communiceren als er iets niet doorgaat’, vond de Open VLD’er. Hij wees er ook op dat er op de ministerraad van de Vlaamse regering eerder op de dag niet beslist was om de boskaart in te trekken.

Tijdens een debat met de Vlaamse fractieleiders kon de interventie van Bourgeois op weinig begrip rekenen. Koen Van den Heuvel (CD&V) sprak van ‘weinig verbindend leiderschap’. Joris Vandenbroucke (SP.A) had het over een ‘triestig schouwspel’. Ofwel is de minister onbekwaam, ofwel heeft men de Vlaming om de tuin proberen te leiden, ofwel is de Vlaamse regering onbetrouwbaar, besloot hij.

Björn Rzoska (Groen) vond het gebrek aan professionaliteit van de Vlaamse regering stuitend. De demarche van de minister-president is volgens hem een motie van wantrouwen aan Joke Schauvliege. ‘Hoe kan ze nog functioneren?’, vroeg Rzoska zich af. volgens hem heeft Bourgeois zich alleen willen profileren.

Bron: De Standaard - http://www.standaard.be/cnt/dmf20170521_02892126

Mening:
Ik denk dat Minister Crevits hier een duidelijk punt maakt. De boskaart spreekt over de plaatsen in Vlaanderen waar dat een beschermd bosgebied moet zijn/komen. Maar er zijn een aantal plaatsten op de kaart aangegeven waar mensen landbouwgrond of (nog erger) woongrond hadden. Deze fouten zijn dan aangegeven en logischer wijze is de boskaart terug ingetrokken. Dit vind ik heel logisch omdat zulke fout heel grote gevolgen kan hebben voor verschillende mensen. Maar het punt is, en dit haalt minister Crevits ook aan, dat de manier waarop niet 'goed' was. Er werd door minister-president Bourgeois geen overleg gepleegd op het definitief intrekken van de boskaart. Daarom ben ik het eens met minister Crevits dan ondanks ze het zelf ook eens was met de terugtrekking, een overleg wel plaats moest hebben gevonden. Want ik denk hierbij meteen aan de toekomst. Stel dat er een ander voorstel besproken is en dit wordt goed-/afgekeurd door de beslissing van één persoon zonder daarbij de bevoegde personen te consulteren. Dan kan dit eventueel grote gevolgen hebben zonder dat dit een algemene beslissing was. Daarom vind ik dat er een eventuele berisping mag komen voor de minister-president om duidelijk te maken dat er voor zulke zaken altijd een overleg plaats moet vinden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.