actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th May 2010, 21:12
Sharon van Ballaer
Gast
 
Posts: n/a
Pijnloze golven moeten de pil voor mannen worden

Pijnloze golven moeten de pil voor mannen worden

Ultrasone golven die elke zes maanden toegediend worden kunnen een efficiënt anticonceptiemiddel voor mannen worden. Amerikaanse onderzoekers zijn volop bezig met de ontwikkeling van dit goedkoop en veilig alternatief voor condooms of de pil.

Tijdelijk onvruchtbaar
Een behandeling met ultrasone golven om de zes maanden kan een tijdelijke en omkeerbare vorm van voorbehoedsmiddel voor mannen worden. Dat suggereren de eerste resultaten van een proefproject rond deze nieuwe techniek. De methode voorkomt dat de testikels sperma produceren, waardoor mannen tijdelijk onvruchtbaar zijn. Vroeg onderzoek toont aan dat de techniek erg succesvol is. Experts waarschuwen wel dat de lange termijn effecten nog steeds ongekend zijn.

Goedkoop
De effecten van deze ultrasone golven gaan vanzelf weer weg en zorgen voor geen bijwerkingen bij mannen. Onderzoeker James Tsuruta: "We denken dat dankzij de behandeling mannen een half zich geen zorgen moeten maken over een ongewenste zwangerschap tijdens het vrijen. Het is een goedkoop, niet-hormonaal anticonceptiemiddel en je hebt maar een behandeling om de zes maanden nodig. Ons doel op lange termijn is om ultrasone golven als therapie te gebruiken voor tal van doeleinden in de sportwereld en bij lichamelijke therapieën."

Vragen
Experte Elaine Lissner van de Male Contraception Information Project (MCIP) in San Francisco zegt dat het nog niet duidelijk is of de vruchtbaarheid zal blijven terugkomen na meerdere behandelingen. Een waardig alternatief voor de pil bij mannen intrigeert onderzoekers al tientallen jaren, maar de zoektocht gaat voorlopig ontzettend traag. (ep)
12/05/10 15u10

bron: www.hln.be

Mijn mening:
Een waardig alternatief voor de pil bij mannen intrigeert onderzoekers dan misschien al wel tientallen jaren. Wat is het grote nut? Wanneer je jezelf in een relatie bevindt met een persoon ben je met 2 om er op te letten dat de vrouw haar pil niet vergeet in te nemen. Bovendien zullen de meeste vrouwen niet stoppen hun pil te nemen omdat mannen tijdelijk onvruchtbaar gemaakt kunnen worden. De pil heeft namelijk een regulerend effect op de cyclus van de vrouw en zorgt er voor dat de vrouw een minimum aan buikkrampen ervaart tijdens haar maanstonden. Het zou enkel goed kunnen zijn voor mannen die zich bezig houden met meerdere vrouwen tegelijkertijd of die zich bezig houden met one night stands. Hierbij weten ze namelijk niet of een vrouw wel de pil neemt. Toch heb ik hier mijn bedenkingen bij want dit zorgt er wel voor dat mannen geen angst moeten hebben voor een ongewenste zwangerschap, maar dit zorgt er niet voor dat je ook beschermt bent tegen SOA’s. Een condoom blijft dus een must. Daarom zal ik moeten besluiten dat hoe geïntrigeerd onderzoekers ook zijn, het geld beter in andere onderzoeken geïnvesteerd kan worden. Zoals bijvoorbeeld kinderschizofrenie, aidsresearch, …
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th May 2010, 10:12
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Orgineel gepost door Sharon van Ballaer
Wat is het grote nut? Wanneer je jezelf in een relatie bevindt met een persoon ben je met 2 om er op te letten dat de vrouw haar pil niet vergeet in te nemen.

Toen ik dit las, moest ik toch even terug gaan kijken of deze post nu van een man of vrouw was.
Persoonlijk vind ik het niet 'normaal' dat het net altijd de vrouwen zijn die aan de pil moeten denken en hun lichaam moeten volproppen met extra hormonen. Uit onderzoek blijkt dat heel wat vrouwen de pil eerder als een last ervaren dan als iets positief. De pil regelt inderdaad je cyclus en zorgt bij de meeste vrouwen voor minder pijnlijke menstruatie, maar veel vrouwen hebben ook last van veel bijwerkingen en het effect van de pil op lange termijn is nog steeds niet gekend omdat ze nog niet lang genoeg gebruikt wordt. Daarbovenop zijn er veel vrouwen die de pil gewoonweg niet kunnen verdragen.
Als er ook voor mannen een effectief anticonceptiemiddel zou bestaan (naast het condoom, wat in een vaste relatie voor de meesten niet echt interessant is), zou een koppel (of de vrouw) tenminste een keuze hebben.
Ik moedig dit onderzoek alleen maar aan, vooral omdat het gaat om een volledig veilige techniek.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.