actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2014, 20:47
WIELAND.ST*NKENS WIELAND.ST*NKENS is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 20
154.000 bezoekers voor 78ste Boekenbeurs

In Antwerp Expo klokt de 78ste Boekenbeurs dinsdag na twaalf dagen af op 154.000 bezoekers, iets meer dan de 150.000 die vooropgesteld waren. Jeroen Meus was de best verkopende auteur met 2.753 verkochte exemplaren van zijn “Mijn 200 klassiekers”.

Organisator Boek.be zegt tevreden te zijn met de grote belangstelling en stelt dat ook het centrale thema strips een groot succes was.

De Boekenbeurs kwam dit jaar volgens Boek.be traag op gang, maar met een topdag van 20.000 bezoekers op maandag 10 november werd veel goedgemaakt. Eén op de vijf bezoekers liet een werk signeren op een van de vele sessies met hun geliefde auteurs. Wat de eigenlijke verkoop betreft, stond de “ontspanningsroman” op de eerste plaats, voor kinderboeken en literatuur.

Het best verkopende boek was dus van Jeroen Meus, voor Pascale Naessens met “Puur eten dat je gelukkig maakt” met 1.773 stuks. In de categorie fictie was Pieter Aspe het meest succesvol met 1.300 exemplaren van “Zonder voorschrift”.

Opinie: Ik vind dat de boekenbeurs dit jaar heel succesvol is geweest. Dat er meer mensen gekomen zijn dan er op voorhand geschat zijn is ook verrassend. Jeroen Meus heeft het best verkopende boek geschreven, wat me niet verbaast. De mens is zo bezig met zijn gezondheid en dus is lekker en gezond eten belangrijk. De boekenbeurs is ook een gelegenheid voor mensen die normaal geen tijd zouden maken om boeken te kopen vind ik. Zo gaan er verschillende scholen hier naartoe en komen er leerlingen mee in contact die misschien niet zo graag lezen.

Bron: 11/11/2014, De Gazet van Antwerpen, http://www.gva.be/cnt/dmf20141111_0...ste-boekenbeurs
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.