actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2013, 15:40
M*axim.VanRillaer's Avatar
M*axim.VanRillaer M*axim.VanRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Nijlen
Posts: 81
Chemische wapens Syrië op zee vernietigd

Chemische wapens Syrië op zee vernietigd

Het belangrijkste deel van het Syrische arsenaal van meer dan 1.000 ton chemische wapens zal worden vernietigd op zee, op een Amerikaans schip. Dat heeft de Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens (OPCW) zaterdag meegedeeld.

Voor de vernietiging van andere chemicaliën hebben op vandaag 35 bedrijven interesse getoond om de klus te klaren, zegt de organisatie. Zij zullen nu geëvalueerd worden. De bedrijven die meedingen, zullen volgens de OPCW moeten voldoen aan alle toepasselijke internationale en nationale regels rond veiligheid en milieu.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20131130_00864777
datum: 30/11/2013 om 12:44 uur
update op: http://actualiteit.org/forums/showt...ghlight=syri%EB

mening

Ik vind het goed nieuws dat men eindelijk heeft beslist om het Syrische arsenaal van chemische wapens op zee te vernietigen. De Verenigde Staten vroegen eerst aan enkele landen, waaronder ook België, of de wapens uit Syrië bij hen mochten ontmanteld worden. Het is volgens mij vrij logisch dat geen enkel land dit zag zitten en dat ze dus ook niet instemden op deze vraag. Waarom men niet eerder had beslist om de wapens op zee te vernietigen blijft voor mij een raadsel. Ik vond de zee in het begin eigenlijk al de meest voor de hand liggende plaats hiervoor.

Voor de vernietiging van de andere chemicaliën denk ik wel dat de bedrijven te vertrouwen zijn. Of alles in orde is omtrent veiligheid en milieu betwijfel ik ook niet, maar het is natuurlijk altijd beter dat de bedrijven eerst geëvalueerd worden gewoon om zeker te zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 12:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.