actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th December 2012, 23:38
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Jongens van 14 en 16 opgepakt na gewapende overval op apotheek in Gent

GENT - De Gentse politie heeft vrijdagavond twee jongens, van 14 en 16 jaar oud, opgepakt na een mislukte overval op een apotheek in Gent. Dat meldt de lokale politie. De ene jongen gebruikte daarbij een mes, de andere een pistool.

De feiten gebeurden rond 18.30 uur in een apotheek aan het Heldenplein. De jongens kwamen de zaak binnen en bedreigden de apothekeres. Ze werden echter opgeschrikt door de hond van de vrouw en vluchtten weg zonder buit. Een politiepatrouille zag de tieners weglopen en zette de achtervolging in.

De ene jongen werd bijna onmiddellijk gevat, net nadat hij een keukenmes had weggegooid. De andere verdachte werd ongeveer twintig minuten later opgepakt na verder speurwerk. De jongen was in het bezit van een pistool, zegt de politie. De verdachten worden momenteel verhoord. De jeugdrechter zal daarna oordelen welke maatregelen ze opgelegd krijgen.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...121228_00416976

Datum: 28/12/2012

Eigen mening:

Veertien en zestien? Wat? Toen ik veertien of zestien was, hield ik mij met andere zaken bezig. Hoe halen deze jongens het in hun hoofd om zomaar even een apotheker te overvallen?
Moesten het straatarme jongeren zijn, zou ik het ergens nog wel begrijpen. Het is vaak hun enige uitweg, maar hoe geraakt een van de jongens dan aan een pistool? Google vertelt mij dat een goedkoop handwapen gemakkelijk 150 Euro kost. Voor straatarme jongeren is dit veel geld, dus dit zal hoogstwaarschijnlijk niet het geval geweest zijn.

Wat mij nog verbaast is dat een van de jongens een pistool heeft. Hoe geraakt zo'n kind in godsnaam aan zo'n vuurwapen? Meer zelfs, hoe haalt zo'n kind het in zijn hoofd om dat pistool daadwerkelijk te gebruiken bij een overval? Ik kan me inbeelden dat dat pistool enkel was om af te schrikken, maar dan kon de jongen even goed een speelgoedrevolver gebruiken. Het feit dat hij een dodelijk handwapen op zich had doet mij denken dat hij het ook effectief wilde/zou gebruiken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.