actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th February 2006, 10:21
Wouter's Avatar
Wouter Wouter is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: Tervuren
Posts: 923
Stuur een bericht via ICQ naar Wouter Stuur een bericht via MSN naar Wouter
Jongeren lijden even vaak aan depressie als volwassenen

Uit onderzoek van de KULeuven blijkt dat depressies even vaak voorkomen bij middelbare scholieren als bij volwassenen. De onderzoekers van de KULeuven volgden een half jaar lang 450 scholieren tussen 15 en 20 jaar van het algemeen secundair onderwijs. Eén op de vijf blijkt aan depressie te lijden, volgens de normen van een internationaal gehanteerde checklist.

Vijftien procent van de volwassenen krijgt in de loop van zijn leven met depressie te maken. Het hogere cijfer in middelbare scholen moet genuanceerd worden, zeggen de onderzoekers, maar echte depressie komt vermoedelijk even vaak voor bij jongeren als bij volwassenen. (dwm) (Belga 08:28)
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st February 2006, 11:32
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
en die oudjes maar altijd zeggen dat de jeugd een luizenleven heeft!
Die weten niet onder wat voor een stress wij ook vaak staan he!

Ik kan wel begrijpen dat ze denken dat ze meer aan hun hoofd hebben dan hun kinderen (werk, auto, rekeningen,het huis, de kinderen, de (groot)ouders enz)

Maar pas op!Je zou ervan verschieten denk ik, hoe moeilijk het tegenwoordig is voor tieners in deze wereld: liefde-vriendschappen-leraars, geld, pesterijen, je ook constant moeten bewijzen, goede punten halen, het is nooit goed genoeg voor de ouders (zelf nog meegemaakt dit weekend: we hadden punten gekregen van een module, deze waren zeer goed voor mij, ik lees ze voor aan ons papa en als reactie krijg ik: ghebt den afwas nog ni gedaan!)
das toch om depri van te worden he


Ik kan het wel begrijpen dat jongeren er even vaak aan lijden. Allebei de generaties hebben hun kopzorgen
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st February 2006, 11:35
kristofdebruyn kristofdebruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: zandhoven
Posts: 93
vetzakken

Ik heb onlangs een filmbespreking gepost die ging over mcdonalds voeding. filmbespreking
Ik was gefascineerd door deze film en bovendien moest ik er nog een les over geven ook. Blijkbaar heeft de voeding veel te maken met depressie. Door regelmatig vetrijk voedsel te eten is de kans op een depressie groter. Aangezien er steeds meer jongeren zijn die naar Mcdonalds gaan is de kans op depressie dus ook groter. Ik denk dat de voeding dus een belangrijke rol speelt in de evolutie van het toenemende aantal depressies bij jongeren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.